Hoi Robine,
Ik vroeg mij af of je klachten inmiddels zijn afgenomen/verdwenen en of je meer weet van de oorzaak van de terugval?
Ik herken mezelf namelijk heel erg in je beschrijving.
Ik heb sinds juni dit jaar de diagnose coeliakie gekregen. Het duurde vervolgens even voordat ik effect merkte van het glutenvrije dieet (ca. 1,5 maand).
Maar toen, in augustus voelde ik me eindelijk helemaal goed. Geen klachten meer en de energie alsof ik ADHD had. Ik dacht dat ik helemaal hersteld was. Echter voel ik me sinds september steeds slechter en zijn net als bij jou ook mijn neurologische klachten weer terug. Ik probeer heel goed glutenvrij te eten, maar ik heb wel een paar foutjes gemaakt die maand. Geen grote.
Ik vroeg me af wat voor klachten jij precies had? Ik heb ischias, tintelingen in onder- en bovenbenen, en tintelingen in handen en armen (vooral onderarmen, soms bovenarmen) . Zere voeten bij opstaan uit bed. Die tintelingen zijn overigens recent ontstaan, in januari, net nadat flinke vitamine tekorten bij mij waren ontdekt als gevolg van de coeliakie (ijzer en b12). Ik ben net als voor de diagnose vaak erg moe, sochtends al bij opstaan en ook vaak na activiteit. Ik kan niet heel veel ondernemen op het moment. Laatste tijd heb ik ook hoofdpijn.
Mijn bloedwaarden zijn pas allemaal opnieuw getest en alles is goed. Net als jij jou.
Mijn mdl arts is ervan overtuigd dat mijn klachten niet met de coeliakie te maken hebben. Ik ben naar de neuroloog doorverwezen, echter ben ik er zelf nog niet zo zeker van. Is daar bij jou al meer duidelijkheid over?
Groetjes,
Mika (33 jaar)
Ps ik had trouwens marsh 3C (hoger kan bijna niet) en gluten antistoffen van 50