Auteur Topic: Even van me af schrijven  (gelezen 426 keer)

Gieneke

• Jr. Member
  • **
  • Geslacht: Vrouw
Even van me af schrijven
« Gepost op: november 07, 2019, 13:57:39 »
Nou ik weet niet of het komt omdat ik mijn periode heb deze maand of omdat het regent of omdat ik er gewoon zoooo klaar mee ben.

Morgen nationaal schoolontbijt,  helaas geen brood besteld bij bakker Leo voor mijn dochter.  Ach dan geef je zelf toch wat mee. 

Schoolfeest,  iedereen heeft bonnetjes voor lekkers,  helaas niks gv,  dus dan maar weer snel naar de winkel om wat te halen.

Tussendoor een traktatie op school,  cornetto 's , oeps vergeten,  ach pak jij dan maar een appel.

En zo kan ik er nog 20 opnoemen.  Het gaat me er niet om om zelf wat te regelen,  maar mijn dame voelt zich al zo'n buitenbeentje en het gaat er gewoon om dat er niet aan haar gedacht wordt. Ik zal het wel te hoog opnemen,  ze is de enige op een school met 150 leerlingen,  maar het doet soms verrekte pijn.

Iedere keer weer uitleggen als ze een feestje heeft hoe en wat,  ben het soms zo beu .....

Het is ons eerste jaar , ze eet nu ruim 10 maanden gv,  denk der nu de klap komt.  En ik wil het niet erger maken dan dat het is,  maar vindt het zo vreselijk sneu voor haar soms. 

Baloo

• Newbie
  • *
Re: Even van me af schrijven
« Reactie #1 Gepost op: november 07, 2019, 22:41:43 »
zoooo herkenbaar, Gieneke! je mag best even mopperen hoor. Hier zijn ook heel wat tranen gevloeid. Kun je je voorstellen wat een feest het hier was, toen de juf van de huidige groep voorstelde om een extra tosti apparaat te kopen (in die klas bakken ze tussen de middag vaak tosti's), speciaal voor mijn dochter? Onze dochter eet nu ruim twee jaar glutenvrij, en het gaat wel beter. Ik ben zelf kordater en makkelijker in aangeven wat wel en niet de bedoeling is. En 'men' weet het inmiddels en veel mensen houden er rekening mee of vragen mij hoe ze dat kunnen doen. Grotere evenementen blijven gedoe. Zoals een schoolfeest, organisatie vraagt van tevoren of de frietkraam schoon vet meeneemt, als puntje bij paaltje komt is dat dan toch niet gebeurd. Dochter begint het zelf ook meer naast zich neer te leggen (ze is 10), ze begint gewoon minder waarde aan zaken als 'precies dezelfde traktatie' etc. te hangen. En ze besluit sneller en zelfstandiger of ze met eetmomenten wil meedoen of niet.

Gieneke

• Jr. Member
  • **
  • Geslacht: Vrouw
Re: Even van me af schrijven
« Reactie #2 Gepost op: november 08, 2019, 08:04:36 »
Ik moet zeggen dat bij traktaties bijna altijd aan haar gedacht wordt, en anders heeft ze haar trommeltje. En dan zijn het meestal de kinderen zelf die eraan denken. Bij ons op school hebben we sinds 3 weken ook tosti apparaten,  gisteren vroeg de overblijfmoeder me nog of ze ook wilde,  dan zou ze die van haar wel als eerste doen.  En dat terwijl ik die overblijfmoeder duidelijk heb uitgelegd hoe en wat blijft ze het toch steeds proberen.  Gelukkig is mijn dame mondig genoeg om nee te zeggen. 

Binnenkort sinterklaas,  er komt dan altijd een zwarte piet pepernoten gooien,  heb geregeld dat die piet dan een zakje consenza nootjes bij zich heeft,  hoop niet dat ze het vergeten , voor de zekerheid geef ik wat mee.

Mijn man zei gisteren al gekscherend dat we korting moeten krijgen op de ouderbijdrage .

Volgend jaar schoolkamp,  kan me daar nu al druk om maken.  Mijn dame is erg gevoelig,  als ze nou niet merkbaar ziek zou worden dan was het wat anders,  maar ze is minimaal 1 week van de kaart.