Had al eerder willen reageren, maar ik was mijn wachtwoord vergeten en de knop "Wachtwoord vergeten" levert op mijn desktop nooit een email op met herstelgegevesn, dus gebruik ik mijn telefoon maar waarop ik mijn allereerste bericht hier plaatste.
Ik kom niet aan, vergeleken bij de laatste keer dat ik gewogen werd en afgelopen maandag (toen de 9de dag met zoveel honger) ben ik 2 kilo afgevallen.
Hoewel ik me daar niet direct zorgen om maak omdat ik jarenlang veel te licht werd bevonden door talloze artsen en de hormonen mij voor het allereerst tien kilo hebben laten aankomen, is teveel afvallen ook niet goed, want ik was aanvankelijk te licht om met de hormoonbehandeling te mogen beginnen, ware het niet dat de testosteron remmer waar ik mee begon al voor de nodige veranderingen in vetverdeling en opslag had gezorgd.
(Mijn vader en identieke tweelingbroer die allebei geen gluten intolerantie hebben, hebben dezelfde bouw: iel, iets waardoor ik denk dat de energiebehoefte die mijn lichaam nu vraagt inderdaad wel eens een "normale" behoefte betreft, het blijft hoe dan ook een lichaam dat voor de tweede keer in de puberteit gestort is.
De rijst en het gebakken eitje hebben op dezelfde manier geholpen als het brood: na ongeveer een half uur had ik honger.
Op het brood doe ik pindakaas, kaas (2 lagen dik) sandwichspread, rookvlees, kipfilet (deze twee vleeswaren wel als ik niet alleen van de geur al kok hals neigingen krijg),
@Baloo, ik verwacht dat als ik zo excessief veel zou eten (meer dan normaal in ieder geval) ik dat zou moeten merken in de zin van het gevoel te hebben dat ik me aan het overeten ben als het om maagzuur zou gaan.
Daarbij ook, hoewel mijn stofwisseling wel grotendeels hetzelfde is gebleven merkte ik eind 2018 voor het eerst dat de feestdagen voor een kleine toename in gewicht hadden gezorgd, iets waar ik nu ook tekenen van verwacht.
Voor wat betreft het vroeger veel eten, mijn broer deed dat net zo, ik kreeg op mijn 23ste de diagnose, overigens, mijn broer liet zich vorig jaar testen (geen antistoffen in het bloed en geen beschadigde darm aangetroffen bij de biopsie).
Voor wat betreft de inname van suikers: de hoeveelheid boterhammen die ik eet met hartig beleg is altijd de totale hoeveelheid boterhammen-1, de laatste is iets met zoetigheid, en op de dagen dat ik werk zijn het altijd hartige boterhammen.