Auteur Topic: Panasonicc broodbakmachine  (gelezen 835 keer)

Winston

• Newbie
  • *
Panasonicc broodbakmachine
« Gepost op: augustus 07, 2019, 15:36:56 »
vele jaren met succes brood gebakken in de Panasonic BBM SD 256W.
Zomaar ineens mislukt dat! Het brood heeft geen volume. Nu heb ik ontdekt dat de machine , tijdens het rijzen, plotseling 25 omwentelingen maakt met  het kneedmes, en dus het rijzen teniet doet!
Heeft iemand ervaring met deze machine, en met dit probleem?  Of is het zo dat dit geen invloed heeft op het volume van het brood, en is er misschien een ander probleem?

tine

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
  • Nulglutendieet
Re: Panasonicc broodbakmachine
« Reactie #1 Gepost op: augustus 07, 2019, 20:59:41 »
Probeer eens nieuwe gist. Zelfs als de datum nog goed is, werkt het soms niet meer.

Kan het zijn dat je machine al die tijd al het deeg twee keer liet rijzen? (ook al hoeft dat niet bij glutenvrij brood, bij gewoon brood wel). Of heb je de instelling aangepast? Heb je nog een gebruiksaanwijzing?
Mijn zoon (19) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

Winston

• Newbie
  • *
« Reactie #2 Gepost op: augustus 12, 2019, 19:28:11 »
dank voor de reactie.
nieuwe gist ga ik zeker proberen, ook ander merk! Had altijd Bruggeman, nu Dr. Oetker, Gist Levure.
Instellingen aanpassen is niet mogelijk bij deze machine.
De gebruiksaanwijzing heb ik nog maar biedt geen oplossing!

tine

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
  • Nulglutendieet
« Reactie #3 Gepost op: augustus 12, 2019, 20:13:51 »
Ik duim dat het met de nieuwe gist wel lukt! Je kunt de gist het beste in de koelkast bewaren (maar misschien doe je dat al).  ;)
Mijn zoon (19) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.