Auteur Topic: De steakerij in Drenthe  (gelezen 2056 keer)

Gieneke

• Jr. Member
  • **
  • Geslacht: Vrouw
De steakerij in Drenthe
« Gepost op: juli 28, 2019, 21:18:04 »
Morgen een weekje naar Drenthe,  eerste vakantie na een turbulent jaar en ook sinds de diagnose van mijn bijna 10 jarige.
Uit eten wilt ze niet,  bang om ziek te worden en nu zag ik dit restaurant.  100% glutenvrij.  Kindje van de eigenaren heeft ook coeliakie.  Ik ben zo blij dit gevonden te hebben.  We gaan reserveren en bij thuiskomst volgt een update over hoe het was  :D

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
Re: De steakerij in Drenthe
« Reactie #1 Gepost op: juli 29, 2019, 06:40:13 »
Fijn adresje! Veel plezier!  :duimop:
Mijn zoon (19) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

lies merceij

• Global Moderator
  • Gold Member
« Reactie #2 Gepost op: juli 29, 2019, 21:07:01 »
Ik weet niet waar je precies heen gaat in Drenthe meer in Vledder zit een Chinees (moet je wel van houden natuurlijk) die bijna alles glutenvrij kan maken Chinees Indisch restaurant China Garden - Vledder.

Vrouw van Aad: Aad is glutenvrij en tarwezetmeelvrij en  MGD vrij sinds 2003 en lactosevrij.

Adreg50

• Gold Member
  • Lachen is gezond
« Reactie #3 Gepost op: augustus 01, 2019, 08:55:15 »
Veel plezier Gieneke in het mooie Drenthe
Sinds januari 2004 coeliakie gediagnostiseerd.

Gieneke

• Jr. Member
  • **
« Reactie #4 Gepost op: augustus 04, 2019, 21:30:09 »
Nou we zijn terug in het mooie Limburg,  maar ik vind Drenthe nog mooier  :ja:

De Steakerij is een aanrader, heerlijk gegeten en alles 100% glutenvrij.  Mijn dochter heeft misschien wel 10x gevraagd of het zeker is dat ze alles mocht eten.  Je kunt kiezen uit de kaart of het buffet.  Wij hadden buffet,  echt helemaal top.

Ik zag ze niet op de lijst staan bij het ncv.  Moeten ze zoiets zelf regelen?

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #5 Gepost op: augustus 11, 2019, 13:39:07 »
Op de facebook pagina van de Nederlandse coeliakie vereniging worden ervaringen met restaurants gevraagd voor het magazine https://www.facebook.com/Nederlandsecoeliakievereniging

Hoe de procedure werkt om op de lijst te komen van de Horeca Alliantie die glutenvrij eten serveert weet ik niet precies (er zijn kosten aan verbonden en er is controle, het is niet even een naam doorgeven). https://www.glutenvrij.nl/voor_professionals/horecaalliantie_lekker_glutenvrij
Mijn zoon (19) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

Gieneke

• Jr. Member
  • **
« Reactie #6 Gepost op: augustus 11, 2019, 18:05:12 »
Dankjewel voor de tip.  Heb zelf geen fb, maar de is openbaar.  Misschien wel leuk om een stukje te schrijven  :duimop:

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #7 Gepost op: augustus 11, 2019, 20:12:12 »
Het is superfijn als je je geen zorgen om het eten hoeft te maken! Dan ben je pas echt op vakantie. Hieronder het berichtje van de facebook pagina van de NCV, je kunt je ervaringen ook mailen.

Nederlandse Coeliakie Vereniging
9 augustus om 19:30
Fijn (glutenvrij) restaurant bezocht?

Ben je onlangs een keertje glutenvrij uit eten gegaan?
We zijn heel benieuwd in welk restaurant jij een goede ervaring hebt gehad!

Jouw reactie gebruiken we voor Glutenvrij Magazine, rubriek UIT. Schrijf naar redactie@glutenvrij.nl