Auteur Topic: Ontwikkeling coeliakievaccin Nexvax2 gestaakt  (gelezen 441 keer)

tine

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
  • Nulglutendieet
Ontwikkeling coeliakievaccin Nexvax2 gestaakt
« Gepost op: juni 30, 2019, 20:09:15 »
ImmusanT stopt per direct met de ontwikkeling van een vaccin (Nexvax2) om coeliakie te behandelen en te genezen. Uit een evaluatie van testen onder proefpersonen die gluten aten en het vaccin toegediend kregen, blijkt dat het middel niet beter werkt dan een placebo (vaccin zonder werkzame stof). De fabrikant maakt het zelf bekend op de bedrijfswebsite. Het project heeft tientallen miljoenen dollar gekost. http://www.immusant.com/patient-resources/clinical-trials.php
Mijn zoon (19) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

misshilde

• Full Member
  • 0-glutendieet / GAPS
Re: Ontwikkeling coeliakievaccin Nexvax2 gestaakt
« Reactie #1 Gepost op: juli 03, 2019, 16:54:24 »
Ahhhh wat ontzettend jammer dat dit niet blijkt te werken :" :" :"
Diagnose Coeliakie sinds 2014 (na jarenlang hevige klachten). Nul-glutendieet vanwege extreme gevoeligheid voor (spoortjes) gluten. Op dit moment in de vorm van het GAPS-dieet (darmherstel). Darmherstel verloopt traag ivm zeer vaak (onvoorziene) glutenreacties.

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
Re: Ontwikkeling coeliakievaccin Nexvax2 gestaakt
« Reactie #2 Gepost op: juli 03, 2019, 17:53:41 »
Ach, er zijn nog 200 andere 'clinical trials', er rolt er vast wel eentje uit die werkt, al is dat nog steeds in de verre toekomst. 
Mijn zoon (19) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.