Auteur Topic: Wie heeft wel eens bewust een glutenfout gemaakt?  (gelezen 497 keer)

Gieneke

• Jr. Member
  • **
  • Geslacht: Vrouw
Wie heeft wel eens bewust een glutenfout gemaakt?
« Gepost op: juni 23, 2019, 17:19:06 »
Om te kijken hoe de reactie is.

Ik klinkt misschien cru , maar soms denk ik er wel eens aan dit te doen.  Mijn meid is nl zo vreselijk vaak gammel in haar maag en wij weten niet of dit aan de gluten ligt of aan iets anders.  Zover ik weet is alles glutenvrij en hygiŽnisch. Dus als ik dat bewust zou doen en zie wat de reactie is dan weet ik gelijk of dat misselijke van de gluten afkomt of van iets anders. 

Woensdag krijgt ze een maagledigings onderzoek,  komt daar niks uit ga ik mijn idee toch eens uitspreken naar de arts.

Maar wie heeft dit al eens bewust gedaan? Of ben ik de enige die daarmee worstelt  :o

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
Re: Wie heeft wel eens bewust een glutenfout gemaakt?
« Reactie #1 Gepost op: juni 24, 2019, 08:04:31 »
Ik weet het niet, hoor, maar wil je niet te snel? Stel dat het een jaar duurt voordat ze weer gewoon kan functioneren. Dan moet je het misschien gewoon de tijd geven? Of zit het haar heel erg in de weg? Kan ze niet naar school en gewoon meedraaien?

Bewust gluten geven heeft vooral zin als ze stabiel is en geen klachten heeft, anders weet je nog niet waar het vandaan komt.

Ik weet ook niet of je het herstel van de afgelopen periode op het spel wilt zetten.

Aangezien haar schildklier nog steeds ontregeld is, zou ik toch voorzichtig zijn, en niet te veel gaan experimenteren, je wilt niet dat die achteruitgaat.

En ik kan me zo voorstellen dat het vanzelf een keer fout gaat met het eten, dan kom je er vanzelf achter hoe ze reageert...

Kreeg ze ook nog een lactose-intolerantie-test? Eerst de uitslagen maar eens afwachten, en dan verder kijken.

Succes woensdag!
Mijn zoon (19) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

Gieneke

• Jr. Member
  • **
Re: Wie heeft wel eens bewust een glutenfout gemaakt?
« Reactie #2 Gepost op: juni 24, 2019, 10:16:07 »
Goedemorgen,  ja uiteraard heb je wel weer een punt. Het is inderdaad een ding elke dag.  Dan weer 2 dagen niks en dan weer 2 dagen wel.  Afspreken om iets leuks te doen is ook moeilijk.  Maar inderdaad we moeten dat jaar zien vol te maken.

Er vallen me steeds meer voorvallen in van afgelopen jaren van hoe vaak ze ziek was, ik wil niet ongeduldig overkomen,  maar we gaan al een jaar van dokter naar dokter,  niet voor mij,  maar ik wil zo graag dat ze rust krijgt. Eerst woensdag maar weer afwachten en inderdaad de lactose intolerantie test.  Dankjewel!!!