Auteur Topic: Zwarte puntjes in ma´smeel  (gelezen 1056 keer)

Gieneke

• Jr. Member
  • **
  • Geslacht: Vrouw
Zwarte puntjes in ma´smeel
« Gepost op: juni 02, 2019, 17:13:52 »
Hallo,  zoals de titel aangeeft heb ik zwarte puntjes in het ma´smeel,  aangezien dit de eerste keer is dat ik dit wil gebruiken weet ik niet of het normaal is.  Ik heb dit ook een keer gehad in gewone tarwebloem en dat waren duidelijk beestjes,  maar nu zijn het korreltjes en schilfers.

Lieske

• Gold Member
  • Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
Re: Zwarte puntjes in ma´smeel
« Reactie #1 Gepost op: juni 03, 2019, 06:08:38 »
Moeder van Marcel(1976) en Mark(1985).Marcel heeft Coeliakie van de huid(Dermatitis Herpetiformis) en heeft een stofwisselings ziekte en mag geen pinda's,noten,gluten,koemelk,eieren, ve-tsin,chocolade,boekweitmeel,soja enz.

Gieneke

• Jr. Member
  • **
« Reactie #2 Gepost op: juni 03, 2019, 08:03:52 »
Hoi Lieske

Dankjewel voor de link,  ik was deze ook al tegengekomen,  maar ik twijfelde toch. Ik dacht misschien zijn er praktijk ervaringen op het forum te vinden :)

Ik durf het nu nl nog niet te gebruiken. 

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #3 Gepost op: juni 03, 2019, 08:47:24 »
Ik droog zelf mais en maak er meel van. Als de mais goed rijp is, zit er een zwart puntje aan de binnenkant, waar de mais vastzit aan de kolf. Op deze foto zie je zo'n puntje in de binnenkant zitten: https://www.indiamart.com/proddetail/corn-seed-16489728733.html Deze zwartje puntjes zitten dus ook in mijn meel (hoewel ik ze na het malen niet meer zie...). Zal ook samenhangen met de soort mais, en hoe rijp het is als het gedroogd wordt. Ik weet niet of dit het is wat je ziet? Je kunt het ook aan de fabrikant vragen, of dit normaal is. Er kan ook een beetje verontreiniging in zitten (bv van andere planten of van anders gekleurde maiskorrels). Welk merk heb je? Kun je de leverancier mailen?
Mijn zoon (19) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

Gieneke

• Jr. Member
  • **
« Reactie #4 Gepost op: juni 03, 2019, 10:06:46 »
Hoi Tine, het is van Pan en zat in mijn welkomstpakket . Mailen.... dat ik daar niet aan gedacht heb  :blond:
Ga ik doen !