Auteur Topic: Geen klachten van de coeliakie  (gelezen 267 keer)

Karlijnj

• Newbie
  • *
Geen klachten van de coeliakie
« Gepost op: juni 01, 2019, 09:40:21 »
Hoi,

Ik ben Karlijn, 16 jaar oud. Ik wou eventjes mn verhaal kwijt en om jullie mening vragen. Ik heb al een hele tijd geen last meer van buikpijn na het eten van gluten. Ik heb me altijd super aan mn dieet gehouden maar de laatste keer dat ik er ooit echt last van heb gehad is naar mijn idee op de basisschool. Ik smokkel tegenwoordig aardig veel, omdat ik er geen last van krijg en dan is het moeilijk om het te weerstaan.

Ik weet dat je er in de pubertijd blijkbaar geen last van kan hebben, alleen omdat ik het me niet echt kan herinneren wanneer ik er voor het laatst last van heb gehad, hoop ik toch ergens dat ik er over heen ben gegroeid. Mijn moeder stelt voor om naar een allergoloog te gaan.

Heeft dit zin of heeft t echt met de pubertijd te maken en ga ik er heel veel last van hebben als ik hier uit ben? Iemand ook ervaringen hiermee?

MathFox

• Sr. Member
  • WisVos
Re: Geen klachten van de coeliakie
« Reactie #1 Gepost op: juni 02, 2019, 12:04:10 »
Hallo Karlijn,

Ik neem even aan dat je coeliakie hebt (de diagnose is correct gesteld). Hoewel je nu na het eten van gluten geen acute klachten hebt, raken je darmen toch iedere keer dat je gluten eet beschadigd. Dat kan op den duur tot gezondheidsproblemen als vitaminetekorten en onvruchtbaarheid leiden. Voor je gezondheid op langere termijn is het beter om glutenvrij te blijven eten.
Als ik sliertjes in de soep wil gooi ik er taugé in!

Tarwe-allergie, geen coeliakie.
Let hier op bij recensies en recepten.