Auteur Topic: Gluten in notenpasta?  (gelezen 627 keer)

iNiek99

• Newbie
  • *
Gluten in notenpasta?
« Gepost op: augustus 18, 2019, 20:02:35 »
Hallo iedereen, dit is mijn eerste post. Ik weet nu sinds een paar weken dat ik glutenintolerant ben en waarschijnlijk coeliakie heb (ga ik nog laten testen). Anyway, ik volg nu vier dagen een glutenvrij dieet en het ging eigenlijk best goed tot vandaag. Ik at net 3mix notenpasta (amandel, hazelnoot en cashew) en ik kreeg ineens een reactie. Weet iemand hoe dit kan? Er staat alleen maar dat het sporen van noten kan bevatten. Alvast bedankt!

tine

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
  • Nulglutendieet
Re: Gluten in notenpasta?
« Reactie #1 Gepost op: augustus 18, 2019, 20:37:41 »
Wat vervelend voor je. Het zou glutenvrij moeten zijn, zie https://www.ekoplaza.nl//producten/product/3-mix-cashew-hazel-amandel (daar worden allergenen vermeld). Maar misschien kun je niet tegen (1 van de) noten? En het zat ook ergens op, toch? Wat was dat?  :?

Maarruhhhh... als je wilt weten of je coeliakie hebt, moet je niet beginnen met glutenvrij eten...

En als je coeliakie hebt, kun je in het begin van het dieet op de raarste dingen reageren, omdat je darmen nog niet hersteld zijn...
Mijn zoon (19) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.