Auteur Topic: coeliakie en andere problemen  (gelezen 6197 keer)

jovi

• Jr. Member
  • **
  • Geslacht: Vrouw
  • groetjes monica
coeliakie en andere problemen
« Gepost op: maart 01, 2009, 20:54:47 »
ik heb coeliakie sinds 1993,sinds 2005 tarwezetmeel,lactose vrij en koemelkeiwitallergie,sinds februari 2008 heb ik huidproblemen allerlei zalven gehad ,in september 2008 op controle bij de internist en vertelde van de huidproblemen,hij schrok en stuurde me gelijk door naar de dermatoloog.
Bij de dermatoloog aangekomen die dacht gelijk aan de ziekte van duhring ik moest wachten tot de huid weer actief was met blaasjes dit gebeurd om de 6 tot 8 weken dan krijg ik weer een jeuk aanval met blaasjes dit duur dan ongeveer 14 tot 21 dagen dan genees alles weer en dan begin het liedje weer van voor af aan.,in november  was het dan zo ver ik kon weg voor biopten,14 dagen later de uitslag er kwam niks bijzonders uit als alleen ontsteking van  haarzakjes,de dermatoloog was overtuigd dat het toch de ziekte van duhring was en we moesten wachten op weer een huidbiopt dit was 30 december 2008 weer zover.
14 januari kon ik terug komen voor de uitslag de dermatoloog die ik had zou vertrekken uit dit ziekenhuis hij had mij een ander toegewezen wat wel zou klikken zei hij.
Vol spanning 14 januari voor de uitslag en helaas weer geen diagnose.
Wat nu verder de vrouwlijke arts stelde voor om allergie testen te gaan doen  en dat we er wel achter zouden komen waar het vandaan zou komen,ik zei als je er maar geen 21 jaar over doet dan vind ik het best de coeliakie duurde 21 jaar voor ze wisten wat ik had,toen ik dat zei  keek ze in de bloeduitslagen van de internist en ze liep te mopperen op de internist waarom hij iets niet getest had ze kruiste dat ook aan samen met de allergie testen vanuit het bloed.
Ik gelijk bloed laten prikken en keek even wat mevrouw de dermatoloog getest wilde hebben ik zag iets staan waar ik nog nooit op getest was ik schreef het op en zou dit vanavond wel opzoeken ik ben zelf ook medisch aangelegd dus wilde dit wel weten.
In de avond ik op internet zoeken waar dit voor diende nou ik schrok me echt het apenzuur en belde mijn vriendin op of ze even mee wilde kijken wat paraproteine test voor diende ,mijn vriendin schrok enorm het was een test  wat bepaalde tumorziekte moest uitsluiten,ik had het dus goed gezien en was dus wel wat in paniek je kom voor een uitslag van biopten en er word nu onderzocht op allergie en buiten je weten om word je getest op bepaalde tumorziekte.
De andere dag op mijn werk aan mijn baas nagevraagd,die duikte de boeken in en kwam ook lijkwit terug hij zei ik kan er niks anders van maken als wat jij al gezien had.
Ik naar het ziekenhuis gebeld om tekst en uitleg zijn ze de afdeling aan het verhuizen kan maandag pas bellen ik boos en alles uitgelegd nee maandag pas,nu naar de huisarts gebeld die zouden kopie van uitslag opvragen kan ook maandag pas bellen.
Er zijn in die dagen heel wat dingen door mijn hoofd gegaan ik had draaiboek al klaar liggen als de uitslagen niet goed zouden zijn..
Maandag naar de huisarts gebeld nog geen uitslag binnen vrijdag weer bellen ik pikte dit niet,weer naar ziekenhuis gebeld nee de arts is met een vrouwenpolie bezig ,woensdag weer terug bellen ik boos en verdrietig waarom gaan we zo met mensen om ik wil weten waarom ik op kanker word getest zonder dat dit doorgeven word,weer 2 slapenloze nachten en veel stress,woensdag gebeld nee ze is bezig u wordt terug gebeld moedeloos word je ervan,na 30 min ging de telefoon weet je wat ze zei maar mevrouw waarom bent u zo zenuwachtig de bloedonderzoeken zijn goed ik zei  zenuwachtig vertel mij dan maar waarom ik op kanker word getest buiten mijn weten om,hier kon ze geen antwoord op geven ze weet niet waarom nou larie koek zou ik zeggen je streep toch niet zomaar een onderzoek aan.
1 maand later weg voor de plakproeven 3 dagen later de uitslag extreem reaktie op de hypoallergenen pleisters mijn rug is open van de pleisters,positief op parfummix en perubalsem wel ja dat kan er ook nog wel bij,moet nu zelf alles gaan testen op de binnenkant van mijn elleboog ik kan nergens een verband mee leggen je word weer aan je lot overgelaten en zoek het zelf maar lekker uit kom over 3 maanden maar weer terug wat volg er nog meer ik weet het effe niet meer heb het helemaal gehad met artsen.
Als ze nu hier mee waren begonnen dan had ik die kanker onderzoeken ook niet gehad en mensen gek maken dat ze de ziekte van duhring hebben al dit soort dingen was niet waar maar  je leven word wel even een hel als je dit voor geschoteld krijg,en nu zelf maar gaan testen waar je op reageer zoek en gij zult vinden.
Sorry het moest er effe uit heb het helemaal gehad met al die artsen en  onderzoeken
Neem je dromen mee de dag in,en geniet van het leven

Weidelied

• Jr. Member
  • **
Re:coeliakie en andere problemen
« Reactie #1 Gepost op: maart 02, 2009, 15:14:45 »
daar is dit forum voor, een afreageerplek.

medisch gezeik is vervelend. ussces met alles.

lizet

• Gold Member
« Reactie #2 Gepost op: maart 03, 2009, 09:02:00 »
Tjee, wat een verhaal, Jovi. Ik kan me voorstellen dat je een kl*te tijd hebt gehad. Ik wens je heel veel sterkte!

jovi

• Jr. Member
  • **
  • groetjes monica
« Reactie #3 Gepost op: maart 03, 2009, 15:29:13 »
dank je wel allemaal,zeker was het een rottijd,nu maar gaan uitzoeken waar ik op reageer dat is een lange weg om alles uit te zoeken,je word er wel eens moe van maarja je moet toch weer verder maar het blijft moeilijk om soms te blijven lachen ,vaak denk je wat volgd er nu weer het hou niet op de artsen hebben al gezegd  dat de kans groot is dat er in de toekomst nog meer dingen bij kunnen komen,maar even nog niet aan denken en eerst alles uitzoeken waar parfum en perubalsem inzit waar ik op reageer
Neem je dromen mee de dag in,en geniet van het leven