Even mijn verhaal doen. Ik ben 31 jaar en heb sinds 2010 de diagnose coeliakie. Ik had klachten als een laag gewicht, vermoeid, buikpijn en depri. Daarna meteen met een strikt glutenvrij dieet gestart. Het dieet sloeg meteen goed aan, ik kwam 6 kilo aan, voelde mij weer fit en happy.
De jaren daarna ging het erg goed, ik was heel streng op mijn dieet en had heel soms een glutenfout als jk uit eten ging, meteen een opgezette buik.
Ik ben 15 maanden geleden bevallen van een zoontje. En daarna heb ik weer gezondheidsklachten gekregen.
Ik heb al een aantal maanden gekke ontlasting, een soort vetdiarree, klonterig en, lichtbruine kleur.
Ook heb ik sinds deze week last van nachtzweten. Ik word midden in de nacht wakker en het zweet breekt me uit. Ik ben de laatste maanden ook 4 kilo afgevallen.
Ik ben gaan googelen en kwam meteen op de meest erge dingen, en heb mezelf heel bang gemaakt. Vandaag ben ik bij de dokter wezen bloedprikken en heb ik mijn ontlasting ingeleverd.
Op internet kwam ik dingen tegen als refractaire coeliakie, maar dat komt vaak voor bij mensen vanaf 50 plus die lang onbehandelde coeliakie hadden.
Herkent iemand deze symptomen?