Auteur Topic: De lekkerste Glutenvrije recepten!  (gelezen 1482 keer)

Francis | Mamazetkoers

• Newbie
  • *
De lekkerste Glutenvrije recepten!
« Gepost op: januari 13, 2019, 20:07:10 »
Hallo,

Mijn zoontje (15 mnd) eet steeds vaker met de pot mee. Dit betekent dat we veel glutenvrij koken. Ik heb laatst een heerlijke glutenvrije lasagne gemaakt en ik ben nu op zoek naar andere lekkere recepten om te maken. Zijn jullie pareltjes tegen gekomen? Laat ze hieronder weten.

Voor wie wil, mijn lasagne recept: https://mamazetkoers.nl/recept-glutenvrije-lasagne-verde/

Gr Francis

Lieske

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
  • Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
Re: De lekkerste Glutenvrije recepten!
« Reactie #1 Gepost op: januari 14, 2019, 06:16:21 »
Hallo,

Mijn zoontje (15 mnd) eet steeds vaker met de pot mee. Dit betekent dat we veel glutenvrij koken. Ik heb laatst een heerlijke glutenvrije lasagne gemaakt en ik ben nu op zoek naar andere lekkere recepten om te maken. Zijn jullie pareltjes tegen gekomen? Laat ze hieronder weten.

Voor wie wil, mijn lasagne recept: https://mamazetkoers.nl/recept-glutenvrije-lasagne-verde/

Ziet er goed uit   :duimop:

Gr Francis
Moeder van Marcel(1976) en Mark(1985).Marcel heeft Coeliakie van de huid(Dermatitis Herpetiformis) en heeft een stofwisselings ziekte en mag geen pinda's,noten,gluten,koemelk,eieren, ve-tsin,chocolade,boekweitmeel,soja enz.

Adreg50

• Gold Member
  • Lachen is gezond
« Reactie #2 Gepost op: januari 14, 2019, 19:03:44 »
Ziet er heerlijk uit Francis  :duimop:
Sinds januari 2004 coeliakie gediagnostiseerd.

Francis | Mamazetkoers

• Newbie
  • *
« Reactie #3 Gepost op: januari 23, 2019, 20:28:16 »
Dank jullie wel voor het compliment!

Francis | Mamazetkoers

• Newbie
  • *
« Reactie #4 Gepost op: maart 08, 2019, 10:34:36 »
Voor wie willen, na wat puzzelen heb ik eigenlijk een recept voor glutenvrije amandelpannenkoekjes. Hoef je dus geen pannenkoekenmix te kopen en je kan er zo veel maken zoals je zelf wilt. Mijn zoontje eet niet zo veel en maak er steeds precies genoeg.

https://mamazetkoers.nl/recept-amandelpannekoekjes/

Hebben jullie voor nog een lekker recept of is daar een ander topic voor?

Gr Francis

MathFox

• Sr. Member
  • WisVos
« Reactie #5 Gepost op: maart 08, 2019, 18:50:28 »

Hebben jullie voor nog een lekker recept of is daar een ander topic voor?

Gr Francis
Zet goede recepten in het receptenarchief, kunnen we ze over een paar maanden nog terug vinden.  :duimop:
Als ik sliertjes in de soep wil gooi ik er taugé in!

Tarwe-allergie, geen coeliakie.
Let hier op bij recensies en recepten.

WillyO

• Newbie
  • *
« Reactie #6 Gepost op: mei 07, 2019, 14:07:02 »
Mijn gouden tip is: koop een pastamachine.

Ik heb een paar jaar geleden de pastamachine van Philips gekocht. Dit is een absolute aanrader.
Het maken van pasta is echt heel erg simpel, en het is ook heel geschikt om samen met kinderen pasta te maken.
Het leuke is dat je ineens allerlei vormen pasta kunt maken, en de pasta is ook gewoon heel lekker.

Mijn basisrecept voor 2 personen: 150 g maismeel, 4 g xanthaangom, 1 ei loskloppen en aanvullen tot 100 g.
Doe alles in de pastamachine, en hopla: 10 min later komt je verse pasta uit het apparaat.
Spaghetti, lasagne, penne, tagliatelle: dat is afhankelijk van de vorm die je kiest.

Inmiddels maak ik ook noedels van boekweitmeel en/of rijstmeel voor oosterse recepten.
En als we veel tijd hebben maken we zelf ravioli. Dus ook voor de verfijnde maaltij biedt dit allerlei mogelijkheden.

Ik gebruik deze pasta ook voor gasten die normaal gluten eten. Het is zo lekker dat niemand daar bezwaar tegen heeft.

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #7 Gepost op: mei 07, 2019, 15:59:40 »
Wat leuk, dat wil ik ook eens proberen. Wat bedoel je met 'ei aanvullen tot 100 gram' gaat er 100 g. ei in?  :?
Mijn zoon (19) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

WillyO

• Newbie
  • *
« Reactie #8 Gepost op: mei 07, 2019, 19:10:23 »
Ik bedoel: zet je beker op een weegschaal, breek het ei er in en vul aan tot 100 gram. Dus water + ei = 100 gram.
Anders wordt het te nat.

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #9 Gepost op: mei 08, 2019, 14:34:56 »
Dank je! :duimop:

(nu nog bedenken waarmee ik de xanthan gom ga vervangen)
Mijn zoon (19) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

WillyO

• Newbie
  • *
« Reactie #10 Gepost op: mei 11, 2019, 08:54:21 »
Ik denk dat er wel iets in moet van glutenvervanger, anders valt het uit elkaar.
Misschien is guargom iets? Ik heb begrepen dat de vuistregel is: 2 delen xanthaangom vervangen door 3 delen guargom.