Auteur Topic: Darm bacterie  (gelezen 909 keer)

Mimi1967

• Newbie
  • *
Darm bacterie
« Gepost op: november 20, 2018, 12:38:28 »
Ik ben nieuw hier en weet sinds een paar maanden dat ik Coeliakie heb"
In het biopt om de diagnose vast te stellen is bij mij ook de heliocapter pylorie bacterie gevonden ( als ik het zo goed schrijf)
Nu heb ik daar een antibiotica kuur voor gehad maar dat heeft niet geholpen. De bacterie is nog aanwezig.
De MLD arts stelt een nieuwe kuur voor. Mijn bezwaar is dat ik net een beetje energie krijg door het volgen van het glutenvrij dieet en dus erg op zie tegen een nieuwe kuur.
De eerste keer was ik daar best beroerd van.
Wie van jullie heeft hier ervaring mee?
Het houd me best bezig.

Groetjes, Mimi

MathFox

• Sr. Member
  • WisVos
Re: Darm bacterie
« Reactie #1 Gepost op: november 20, 2018, 18:07:15 »
De "helicobacter pylori" is bekend als veroorzaker van maagzweren (en ook van ontstekingen in de twaalfvingerige darm). Ik zou je zeker aanraden om ook die tweede antibioticakuur te nemen; het herstel van je darmen gaat gewoon door (en waarschijnlijk sneller zonder die vervelende bacterie.)

Je moet even met je arts overleggen of het nodig is om meer gezinsleden te behandelen, deze bacterie kan door mondcontact overgebracht worden en je wilt niet na de antibioticakuur nog een keer besmet raken via man, vriend (of hond).
Als ik sliertjes in de soep wil gooi ik er taugé in!

Tarwe-allergie, geen coeliakie.
Let hier op bij recensies en recepten.

Mimi1967

• Newbie
  • *
Re: Darm bacterie
« Reactie #2 Gepost op: november 21, 2018, 08:20:33 »
Beste MathFox

Bedankt voor je reactie. Mijn man gaat zich ook laten controleren en met die uitslag ga ik snel aan de antibiotica.
Evt daarna nog mijn kinderen....