Auteur Topic: Nexium tegen misselijkheid  (gelezen 479 keer)

Gieneke

• Jr. Member
  • **
  • Geslacht: Vrouw
Nexium tegen misselijkheid
« Gepost op: september 06, 2019, 17:33:28 »
Mijn 10 jarige dochter heeft al een aantal maanden misselijkheidsklachten. Haar coeliakie is goed onder controle.  Verder is alles uitgesloten, dus heeft de mdl arts het over functionele maagklachten.  Hier krijgt ze hulp voor via een hypnotherapeut.

Van afgelopen 3 weken heeft ze 2 weken geen klachten gehad, ik dacht dan stoppen we de nexium omdat dit toch wel omstreden is en sinds 5 dagen klaagt ze weer.

Ze krijgt 1x per dag nexium 10 mg. Werkt maar 12 uur maar volgens de mdl bouwt ze een spiegel op waardoor de werking langer is.

Ik dacht dat dit een medicijn was bij tegen reflux.  Wie heeft ervaring met nexium bij misselijkheid?

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
Re: Nexium tegen misselijkheid
« Reactie #1 Gepost op: september 06, 2019, 19:38:34 »
Geen ervaring mee. Heb alleen last van brandend maagzuur als ik iets met gluten binnenkrijg (ook onder 20 ppm). En idd zijn middelen voor brandend maagzuur niet zo goed voor de darmflora en lijken ze chronische ziekten te bevorderen. Maar... als ze ze nodig heeft... dan heb je weinig keuze. Misschien staat hier iets nuttigs tussen: https://www.ahealthylife.nl/11-voedingsmiddelen-die-brandend-maagzuur-kunnen-veroorzaken/ Ik hoop dat het op den duur beter gaat. Lijkt me erg vervelend voor haar.
Mijn zoon (19) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

Gieneke

• Jr. Member
  • **
« Reactie #2 Gepost op: september 07, 2019, 13:34:00 »
Ja op deze dingen letten we al inderdaad, ach we hobbelen door  :roll:

Gieneke

• Jr. Member
  • **
« Reactie #3 Gepost op: september 08, 2019, 08:45:16 »
Niemand met nexium ervaring?

Sofietje

• Newbie
  • *
« Reactie #4 Gepost op: september 08, 2019, 10:35:50 »
Nee geen ervaring met Nexium. Onze dochter is ongeveer even oud en eet net zo lang glutenvrij. Helemaal geen melk hielp wel, met diŽtist uitgezocht. 3 weken lang niets met melk gegeten, daar knapte ze van op. Daarna een glas melk. Toen herhaald met lactosevrije melk, en ook daar werd ze erg misselijk van. Hier op het forum kun je wat vinden over caseine, melkeiwit, waar sommigen net zo op reageren als op gluten. Zonder melk gaat het beter, maar ze is nog best vaak misselijk, ik denk dan toch van gluten. Kruisbesmetting (vlees van de slager) of misschien ook glucose (na haribo snoep bijvoorbeeld) lijken de boosdoeners.

Gieneke

• Jr. Member
  • **
« Reactie #5 Gepost op: september 08, 2019, 14:34:51 »
Nou we hebben hier al werkelijk vanalles geprobeerd,  zo ook de melk. Hoop dat de nexium spiegel weer snel op peil is zodat het beter gaat. 
Ze heeft wel van de week een salami worstje gehad met zo'n wit poeder eromheen,  maar volgens de verkoper was dat een schimmel. 

Dankjewel voor  je reactie en succes ook met de zoektocht.