Auteur Topic: Champignons thuis kweken  (gelezen 1843 keer)

tine

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
  • Nulglutendieet
Re: Champignons thuis kweken
« Reactie #15 Gepost op: oktober 24, 2018, 18:10:37 »
Verdraag je wel appels, of heb je die niet geprobeerd? Ik maak ook appelmoes (zoete rijpe appels koken, ik voeg geen suiker toe) en appelchips (appels in schijfjes snijden en op bakpapier drogen in de oven, ze zijn eigenlijk bedoeld voor mijn zoon, maar ik vind ze zelf zo lekker dat ik er niet van af kan blijven, ze zijn in no time op... :z).
Mijn zoon (20) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

misshilde

• Full Member
  • 0-glutendieet / GAPS
« Reactie #16 Gepost op: oktober 24, 2018, 21:17:22 »
Dat is smullen  :D. Mijn darmen gaan nog steeds niet heel goed op koolhydraten helaas, dus fruit eet ik nog niet.
Diagnose Coeliakie sinds 2014 (na jarenlang hevige klachten). Nul-glutendieet vanwege extreme gevoeligheid voor (spoortjes) gluten. Op dit moment in de vorm van het GAPS-dieet (darmherstel). Darmherstel verloopt traag ivm zeer vaak (onvoorziene) glutenreacties.

misshilde

• Full Member
  • 0-glutendieet / GAPS
« Reactie #17 Gepost op: oktober 27, 2018, 12:16:37 »
Wat ik me eigenlijk nog afvraag. De groeibaal bestaat uit zaagsel van de beukenboom... Maar... Hoe wordt dit zaagsel eigenlijk bij elkaar gehouden :roll:?? Ik vraag me af of dat soms met lijm gebeurd en... of er in die lijm dan iets van gluten zit aangezien dat vaker in lijm zit... Dat zou ook nog een mogelijke verklaring kunnen zijn. Misschien dat ik er nog eens achteraan ga hoe dat zit..
Diagnose Coeliakie sinds 2014 (na jarenlang hevige klachten). Nul-glutendieet vanwege extreme gevoeligheid voor (spoortjes) gluten. Op dit moment in de vorm van het GAPS-dieet (darmherstel). Darmherstel verloopt traag ivm zeer vaak (onvoorziene) glutenreacties.

orionne

• Gold Member
« Reactie #18 Gepost op: oktober 27, 2018, 13:32:57 »
paddenstoelen eet ik al jaren niet meer en ik denk, dat het niet de gluten zijn..
maar dat is mijn persoonlijke mening.

Mijn dunne darm moet goed zijn , getuyige mijn bloedwaarden, de opname kan niet beter..

veel klachten komen bij mij van de dikke darm en die klachten lijken heel erg op glutenklachten.
De dikke darm lijkt blijvend beschadigd.

Kortom, observeren en goed noteren
en dan nog overvalt mij te pas en te onpas aanvallen van diarree. (rauwkost en ongekookte appelen) kan ik bijv. niet eten.
appelen zijn uit eigen tuin :ja:
Orionne, sinds september 2002  glutenvrij, na 5 jaar dikke darmproblemen, diverticulitis. Geen officiele diagnose, wel dit jaar (2013) een genentest laten doen (pos. voor HLA DQ8 en 2.5)