Auteur Topic: Producten die in 2018 nulgluten zijn  (gelezen 6356 keer)

tine

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
  • Nulglutendieet
Re: Producten die in 2018 nulgluten zijn
« Reactie #60 Gepost op: oktober 28, 2018, 19:14:56 »
Heb je allebei de soorten geprobeerd, vaste en kruimige? Die komen ws. van verschillende adressen. Als de ene soort niet goed gaat, kun je de andere nog testen. Ik had vorig jaar de rode, maar ik zie dat die nu uit ItaliŽ komen en er staat geen glutenvrij logo bij helaas.
Mijn zoon (20) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

Henk88

• Jr. Member
  • **
« Reactie #61 Gepost op: oktober 28, 2018, 22:25:16 »
Alleen de paarse

Henk88

• Jr. Member
  • **
« Reactie #62 Gepost op: oktober 28, 2018, 22:35:34 »
https://www.ekoplaza.nl/producten/product/aardappel-vast2

Er is geen rode op de site en deze komt uit Nederland?

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #63 Gepost op: oktober 29, 2018, 09:49:06 »
Als de paarse zak met kruimige aardappels niet goed gaat, kun je de groene zak proberen.

Vorige winter had ik deze rode aardappels https://www.ekoplaza.nl/producten/product/aardappel-rood-kruimig2 alleen weet ik niet zeker of ze uit Nederland waren, dit jaar zijn ze uit ItaliŽ, en er staat geen logo bij (al zegt dat ws ook niet alles).
Mijn zoon (20) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #64 Gepost op: oktober 29, 2018, 10:03:39 »
Deze boer heeft verschillende soorten aardappels, in die streek is wisselteelt met kool en luzerne, al wordt er soms ook graan verbouwd. https://opperdoezerronde.nl/ Hij kan verschillende soorten aardappels in een doos stoppen en opsturen, die kun je thuis testen (gewicht onder 10 kilo). Ik had in het verleden de biltstar van hem en de opperdoes. Aangezien aardappels nooit twee keer achter elkaar op hetzelfde stuk land staan, moet je het elk jaar opnieuw uitproberen. De opperdoes wordt op sommige adressen nog met de hand gerooid, en gaat meteen in kisten, dan is de kans op kruisbesmetting met tarwe of gerst klein (dat gebeurt het meest via de containers achter de rooimachines of de plaats waar ze opgeslagen worden).

Stefaan

• Newbie
  • *
« Reactie #65 Gepost op: november 11, 2018, 15:59:42 »
die fairtrade koffie van de lidl gaat hier niet goed. Zweten, lichte hoofdpijn en keelirritatie. 

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #66 Gepost op: november 11, 2018, 19:20:56 »
Jammer.

Henk88

• Jr. Member
  • **
« Reactie #67 Gepost op: november 12, 2018, 21:23:18 »
Er moet toch een manier zijn om een basis nulgluten dieet in mekaar te zetten ekoplaza valt niet goed de supermarkt is geen optie slager van de geer ook niet ik kan alleen dadels eten  :z ik begin wanhopig te worden en wil het bijna opgeven

misshilde

• Full Member
  • 0-glutendieet / GAPS
« Reactie #68 Gepost op: november 29, 2018, 10:20:02 »
Gaat het Geo Organics zeezout nog goed Tine? Ik wil dit graag nog even checken voor ik het ga kopen.

Het lijkt er op dat ik moet concluderen dat het zeezout dat ik gebruik tůch niet oke is! Tine, jij en jouw zoon werden er ook ziek van.... Op reguliere dagen gebruik ik maar een ongeveer een theelepel per dag, maar op dagen dat ik er meer van gebruik heb ik gemerkt dat ik een glutenreactie krijg (was weer een zoektocht waar het van was, maar ik lijk daar op uit te komen).

Ps. hoe gaat de olijfolie?
Diagnose Coeliakie sinds 2014 (na jarenlang hevige klachten). Nul-glutendieet vanwege extreme gevoeligheid voor (spoortjes) gluten. Op dit moment in de vorm van het GAPS-dieet (darmherstel). Darmherstel verloopt traag ivm zeer vaak (onvoorziene) glutenreacties.

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #69 Gepost op: november 29, 2018, 11:09:58 »
We gebruiken het Geo zout elke dag, of het echt nulgluten is weet ik niet, in elk geval het beste van alle soorten die ik geprobeerd heb. Ik heb de strooibus. https://www.odinbezorgdienst.nl/zeezout-strooibus.html

De olijfolie uit BelgiŽ Zerodegrees en Huerto gaan niet goed bij mij, jammer genoeg. Ik kan nog geen mayonaise maken dus.

misshilde

• Full Member
  • 0-glutendieet / GAPS
« Reactie #70 Gepost op: november 29, 2018, 12:21:24 »
Balen van de olijfolie...

Ik ga het zout proberen... dank voor je reactie
Diagnose Coeliakie sinds 2014 (na jarenlang hevige klachten). Nul-glutendieet vanwege extreme gevoeligheid voor (spoortjes) gluten. Op dit moment in de vorm van het GAPS-dieet (darmherstel). Darmherstel verloopt traag ivm zeer vaak (onvoorziene) glutenreacties.