Auteur Topic: wat gebruiken jullie voor gezichts reininging?  (gelezen 852 keer)

Henk87

• Newbie
  • *
wat gebruiken jullie voor gezichts reininging?
« Gepost op: september 22, 2018, 20:02:52 »
hoi allemaal

wat gebruiken jullie voor gezichts reininging?
en gebruiken jullie zeep om je handen te wassen?

mvg

henk

Nessa

• Newbie
  • *
  • Geslacht: Vrouw
Re: wat gebruiken jullie voor gezichts reininging?
« Reactie #1 Gepost op: september 26, 2018, 21:36:39 »
Hallo Henk,

Ik gebruik zeep alleen als dat nodig is, als mijn handen echt vuil zijn dus (bv. na wcbezoek, in de tuin werken, fiets repareren), verder alleen water en daarna olie.
En voor mijn gezicht ook het liefst alleen (zonnebloem)olie.
Mijn huid is zo enorm droog en water verergert dat nog, maar helemaal vermijden lukt natuurlijk niet. Ik heb er ook speciale olie voor gekregen van de dermatoloog (Groninger badolie) maar zonnebloemolie werkt voor mij net zo goed en is veel goedkoper.

Hartelijke groet, Nessa
Moeder en broer met coeliakie, zelf nu mogelijk DH, maar dit kwam niet uit het huidbiopt. Toch denk ik nog steeds dat het DH is. Nu eerst maar de darmroute, binnenkort gastroscopie.

alexandra1980

• Sr. Member
« Reactie #2 Gepost op: oktober 03, 2018, 10:16:40 »
Neutral zeeppompje om de handen te wassen. Was ze altijd voor ik eet of eten ga maken
Ziektes: hashimoto (schildklier), factor v leiden en coeliakie.

misshilde

• Full Member
  • 0-glutendieet / GAPS
« Reactie #3 Gepost op: oktober 06, 2018, 18:31:06 »
Diagnose Coeliakie sinds 2014 (na jarenlang hevige klachten). Nul-glutendieet vanwege extreme gevoeligheid voor (spoortjes) gluten. Op dit moment in de vorm van het GAPS-dieet (darmherstel). Darmherstel verloopt traag ivm zeer vaak (onvoorziene) glutenreacties.