Auteur Topic: Silvo gehaktkruiden  (gelezen 844 keer)

Nessa

• Newbie
  • *
  • Geslacht: Vrouw
Silvo gehaktkruiden
« Gepost op: september 13, 2018, 18:52:51 »
Vraagje: Silvo mix voor gehaktkruiden zonder paneermeel. Is dat glutenvrij? Hij staat niet in de livaad database, maar ik zie er ook niets op staan dat gluten bevat. Wel achteraan 'zetmeel' maar als dat van tarwe is moeten ze dat er toch altijd bij zetten?

INGREDIňNTEN: Zout 45%, specerijen 41.9% (nootmuskaat, paprika, koriander, pikante Spaanse peper, kurkuma, fenegriek, mosterdzaad, gedroogde ui, kardamom, anijs, gember, venkel, kruidnagel, gedroogde knoflook, piment, kaneel), smaakversterker: mononatriumglutamaat, zetmeel, kruiden.

Groetjes Nessa (sinds 1 dag glutenvrij...)
Moeder en broer met coeliakie, zelf nu mogelijk DH, maar dit kwam niet uit het huidbiopt. Toch denk ik nog steeds dat het DH is. Nu eerst maar de darmroute, binnenkort gastroscopie.

lies merceij

• Global Moderator
  • Gold Member
  • het livaad is onmisbaar
Re: Silvo gehaktkruiden
« Reactie #1 Gepost op: september 13, 2018, 21:21:57 »
Heb even voor je gezocht in het livaad en er staat er een in namelijk.

Silvo gehaktkruidenmix natrumarm potje 32 gram.

EAN:?
Waar te koop:Supermarkt
Producent:Silvo
Soort:Kruiden en specerijen
Tarwezetmeel:
Tarwezetmeelvrij

Lactose:
Lactose vrij

Besmetting:
Kan sporen van gluten bevatten

Checkdatum:05-2018 4 maanden geleden
Verkrijgbaarheid:In Nederland te koop
Bron:Van website fabrikant

Vrouw van Aad: Aad is glutenvrij en tarwezetmeelvrij en  MGD vrij sinds 2003 en lactosevrij.

Nessa

• Newbie
  • *
« Reactie #2 Gepost op: september 15, 2018, 13:25:51 »
Dank je Lies!

Maar betekent dat dan dat ik die andere niet mag, al staat er niets op wat op gluten wijst? Want die heb ik in huis...

Groetjes, Nessa
Moeder en broer met coeliakie, zelf nu mogelijk DH, maar dit kwam niet uit het huidbiopt. Toch denk ik nog steeds dat het DH is. Nu eerst maar de darmroute, binnenkort gastroscopie.

lies merceij

• Global Moderator
  • Gold Member
  • het livaad is onmisbaar
« Reactie #3 Gepost op: september 15, 2018, 20:39:02 »
Dank je Lies!

Maar betekent dat dan dat ik die andere niet mag, al staat er niets op wat op gluten wijst? Want die heb ik in huis...

Groetjes, Nessa

Zo aan de ingrediŽnten te zien kan die ook vreemd dat hij niet in het livaad staat je kan het even doorgeven.

Vrouw van Aad: Aad is glutenvrij en tarwezetmeelvrij en  MGD vrij sinds 2003 en lactosevrij.

koekie8

• Gold Member
« Reactie #4 Gepost op: september 17, 2018, 21:53:38 »
Sommige producten die niet in Livaad staan zijn wel glutenvrij. Daarom is het belangrijk dat je zelf etiketten leert interpreteren. Zeker in het begin is Livaad een handig hulpmiddel.

Aan de ingrediŽnten die je opsomde te zien is deze kruidenmix glutenvrij. Zetmeel kan inderdaad alleen van tarwe komen als het er expliciet bij vermeld staat.
Volg hoe ik 15-20 weken per jaar op reis in het buitenland aan gluten- en lactosevrij eten probeer te komen op http://glutenvrijreizen.blogspot.nl.
En deze vul ik met lekkere, gezonde en gemakkelijke recepten: http://primarecepten.webklik.nl