Auteur Topic: Bingo, alle vakjes aan kunnen vinken.  (gelezen 5004 keer)

Wilma S.

• Newbie
  • *
Re: Bingo, alle vakjes aan kunnen vinken.
« Reactie #15 Gepost op: december 14, 2018, 02:25:32 »
Van de week de eerste controle gehad. De antistoffen waren meer als gehalveerd, dus dat gaat de goede kant op.

Waarschijnlijk is de opname uit de darm al heel lang niet normaal geweest. Ik moet nu minderen met schildkliermedicatie en ik merk dat pijnstillers ineens veel beter werken.  :o

Persoonlijk ben ik vooral blij met het feit dat ik voor het eerst in heel lang weer warme voeten heb. Ik hoop dat dat blijft, vroeger toen ik nog werkte lag ik ondanks kruik/ warme hond in bed (ook alleen om warme voeten te krijgen), alsnog vaak tot 5 uur in de ochtend wakker door koude voeten. Dat is niet fijn als je tussen 7 en 8 op moet voor je werk. En ik zei toen nog een keer tegen de huisarts: 'het lijkt wel of iets in mijn buik in de weg zit, waardoor de warmte niet bij mijn voeten komt'.  :s

tine

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
  • Nulglutendieet
« Reactie #16 Gepost op: december 15, 2018, 14:07:38 »
Goed bezig!  :duimop: Fijn dat de antistoffen zo goed omlaag gaan. Als je zo doorgaat, zijn je antistoffen over een tijdje negatief; als de coeliakie niet meer actief is, voel je je hopelijk een stuk beter.

Het werkt meestal zo, dat de medicijnen voor de schildklier bij niet ontdekte coeliakie abnormaal hoog zijn. En als de darmen het weer goed doen, door een glutenvrij dieet, dat je minder medicijnen nodig hebt. Dus ook dat is een goed teken. 

O, wat lekker, warme voeten. In mijn nachtkastje liggen lekker warme bedsokken, ik kocht ze ooit eens bij de Action, als ik per ongeluk gluten gegeten heb, haal ik ze tevoorschijn, want ik krijg dan zulke koude voeten dat ik ze hard nodig heb (naast een kruik en een thermodekbed  :P) ook gaat de verwarming flink omhoog. Het lijkt dan zelfs of de douche kouder staat, maar dat ligt toch echt aan mij, de kou zit van binnen, ik ben niet warm te stoken. Wat apart dat je zelf al de link had gelegd tussen je buik en je koude voeten! Ik zou daar zelf (in het verleden) nooit aan gedacht hebben.

Veel succes met het dieet verder!

Mijn zoon (19) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

orionne

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #17 Gepost op: december 15, 2018, 15:38:42 »
Van de week de eerste controle gehad. De antistoffen waren meer als gehalveerd, dus dat gaat de goede kant op.

Waarschijnlijk is de opname uit de darm al heel lang niet normaal geweest. Ik moet nu minderen met schildkliermedicatie en ik merk dat pijnstillers ineens veel beter werken.  :o

Persoonlijk ben ik vooral blij met het feit dat ik voor het eerst in heel lang weer warme voeten heb. Ik hoop dat dat blijft, vroeger toen ik nog werkte lag ik ondanks kruik/ warme hond in bed (ook alleen om warme voeten te krijgen), alsnog vaak tot 5 uur in de ochtend wakker door koude voeten. Dat is niet fijn als je tussen 7 en 8 op moet voor je werk. En ik zei toen nog een keer tegen de huisarts: 'het lijkt wel of iets in mijn buik in de weg zit, waardoor de warmte niet bij mijn voeten komt'.  :s
Dat heb ik nog steeds, die koude voeten en om 5 uur wakker....maar ben dan ook regelmatig ziek door een dikke darm infectie
en heb inmiddels een elektrische deken aangeschaft.. :duimop:

Orionne, sinds september 2002  glutenvrij, na 5 jaar dikke darmproblemen, diverticulitis. Geen officiele diagnose, wel dit jaar (2013) een genentest laten doen (pos. voor HLA DQ8 en 2.5)