Hoi! Hele tijd geleden dat ik hier ben geweest, maar inmiddels heb ik geen fb meer, ben ik op vakantie en heb ik een zeer heftige reactie op gluten (of buikgriep of voedselvergiftiging)
Sinds jan 2014 eet ik gv. Ik ben al meerdere keren op vakantie geweest en dit pakte meestal goed uit. Maar nu dus niet. Ik logeer bij mensen thuis (mensen die ik ken en die ik heb uitgelegd hoe het zit) in een land waar coeliakie een onbekende ziekte is en waar bijna niemand ooit van gluten heeft gehoord. Ik spreek de taal en lees alle ingredienten op verpakkingen, maar ik ben bang dat deze ingredientenlijsten soms niet kloppen.
Ik ben hier nu een weekje en vanaf de 2e dag heb ik zachte ontlasting. Maar sinds gister is het gewoon water wat eruit spuit en heb ik enorme krampen. Wat moet ik doen? Ik denk maar veel drinken en even geen voorverpakt eten van hier eten. (Snoepjes/ijsjes). Verder zoveel mogelijk in de keuken meekijken/meehelpen om kruisbesmetting te voorkomen. Iemand nog een andere tip?
Het kan trouwens ook wat anders zijn. Ik voel het verschil tussenglutenfout, buikgriep en voedselvergiftiging niet. Ik heb hier dingen gegeten die ik thuis niet eet (vis, konijn, wild zwijn, witte kaas, polenta) en natuurlijk is het water anders. (Ik drink wel filterwater)
Alvast bedankt voor jullie tips!