Auteur Topic: Groeiachterstand door Coeliakie  (gelezen 191 keer)

Rool34

• Newbie
  • *
Groeiachterstand door Coeliakie
« Gepost op: augustus 05, 2018, 15:54:01 »
hi all,

Bij onze zoon van 2,5 is Coeliakie vastgesteld. In eerste instantie een grote schok, waarbij ik dacht wat moeten we nu? Inmiddels zijn we een paar dagen verder en beginnen we ons leven aan te passen aan Coeliakie. Onze zoon eet glutenvrij en we zien zijn buikje slanker worden. Naast een opgeblazen buik, heeft onze zoon een groeiachterstand opgelopen.

Mijn vraag: heeft iemand van jullie een kleintje met groeiachterstand en is dit weer bijgetrokken?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Groet,

Rool34

tine

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
  • Nulglutendieet
Re: Groeiachterstand door Coeliakie
« Reactie #1 Gepost op: augustus 05, 2018, 16:02:18 »
Ja dat is even schrikken, dat je kindje ziek is. Maar je zult al snel zien dat hij gezonder, energieker, vrolijker, gezelliger, ondernemender en levendiger wordt. En ook groter!

Uit alle onderzoeken op het gebied van coeliakie blijkt dat kinderen met coeliakie hun groeiachterstand vanzelf inhalen. Als de darmen herstellen door glutenvrij te eten, en vitamines en mineralen weer volop door de darmen worden opgenomen, krijgt je kindje een groeispurt. Dus voor je het weet groeit de kleine uit al z'n kleren! De 'dip 'in de groeicurve trekt vanzelf weer bij.

Ennuhhh.... welkom hier!
Mijn zoon (18) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.