Auteur Topic: Vakantie geboekt voor coeliakie diagnose  (gelezen 1021 keer)

peterpan33

• Newbie
  • *
Vakantie geboekt voor coeliakie diagnose
« Gepost op: juli 13, 2018, 20:46:56 »
Hey allemaal,

Begin 2018 heb ik (en een vriend) een vakantie geboekt naar Griekenland (All-inclusive hotel). Sinds kort weet ik dat ik coeliakie heb. Om te voorkomen dat ik de vakantie afzeg en daarbij annuleringskosten moet betalen, heb ik contact opgenomen met het betreffende hotel met de vraag of zij rekening kunnen houden met coeliakie patiŽnten. Helaas doen zij dit niet. Het is alleen mogelijk aan de restaurant manager te vragen welk eten glutenvrij is. Daarbij kunnen zij kruisbesmetting niet voorkomen. Mijn vraag is nu of het waard is te gaan en daarbij te riskeren dat ik een aantal dagen ziek wordt? Zijn er meer mensen die een vakantie hadden geboekt met een All-inclusive hotel waarbij het restaurant geen speciale maaltijden maakte voor mensen met gluten intolerantie? Zo ja, hoe liep het af? En was het mogelijk een beetje gevarieerd te eten?

lies merceij

• Global Moderator
  • Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
  • het livaad is onmisbaar
Re: Vakantie geboekt voor coeliakie diagnose
« Reactie #1 Gepost op: juli 13, 2018, 21:07:07 »
Ik kan je helaas niet helpen met een All-inclusive hotel wij hebben wel eens tijdens een vakantie in hotels gegeten.
Wat je dan het beste kan doen is idd vragen wat glutenvrij is ,s morgens heb je vaak een lopend buffet en daar zijn altijd eieren en fruit bij met een eigen broodje of cracker (rijstwafel)er bij en je buikje is wel vol denk ik.
Ik zou het niet afzeggen maar dat is je eigen keuze natuurlijk succes.

Vrouw van Aad: Aad is glutenvrij en tarwezetmeelvrij en  MGD vrij sinds 2003 en lactosevrij.

MathFox

• Sr. Member
  • WisVos
« Reactie #2 Gepost op: juli 14, 2018, 16:05:52 »
Ik heb mijn dieetwensen bij het boeken kunnen melden en het (all inclusive) hotel op Gran Canaria was er op voorbereid. Wat ik weet van de Griekse keuken moet het mogelijk zijn om daar goed glutenvrij te eten. Bijvoorbeeld 's ochtends yoghurt en vers fruit, een salade tussen de middag en 's avonds rijst of frites met vlees, vis en groente. Als je zelf boterhammen en crackers meeneemt ben je nog flexibeler.
Als ik sliertjes in de soep wil gooi ik er taugť in!

Tarwe-allergie, geen coeliakie.
Let hier op bij recensies en recepten.

koekie8

• Gold Member
« Reactie #3 Gepost op: juli 14, 2018, 21:48:50 »
Ik zou mijn vakantie er niet om afzeggen, maar accepteer dat je misschien wat eentonig zult eten. Dus geen super lekkere sausjes en misschien regelmatig terugkerende dingen. Ontbijten gaat prima als er een buffet is. Yoghurt met fruit, een omelet, eventueel zelf wat rijstwafels meenemen om te beleggen. Lunch wat hierboven al staat: een salade, pak lekker fruit. En bij het avondeten kun je ook zeker dingen vinden. Rijst en groente en afhankelijk van of ze de boel flink marineren of niet kun je ook kipfilet, biefstuk en dergelijke pakken. Van de hamburgers moet je afblijven, maar in de Griekse keuken is doorgaans veel mogelijk.
Volg hoe ik 15-20 weken per jaar op reis in het buitenland aan gluten- en lactosevrij eten probeer te komen op http://glutenvrijreizen.blogspot.nl.
En deze vul ik met lekkere, gezonde en gemakkelijke recepten: http://primarecepten.webklik.nl

Adreg50

• Gold Member
  • Lachen is gezond
« Reactie #4 Gepost op: juli 17, 2018, 08:56:49 »
Ik zou het ook zeker niet afzeggen, wij zijn ook all.incl geweest, dieetpasje mee en even melden bij de receptie die kan contact opnemen met de  kok. sluit me verder bij de anderen aan, de Griekse yoghurt is heerlijk, mocht voor het avond eten ook een schaaltje meenemen en in de koelkast op onze kamer zetten. Ze bakken alles met verse kruiden op een grillplaat. Een hele fijne vakantie samen!!. Er is altijd wel wat te eten wat jij ook mag eten.
Sinds januari 2004 coeliakie gediagnostiseerd.