Auteur Topic: Geen eetlust  (gelezen 794 keer)

Smurf

• Jr. Member
  • **
Geen eetlust
« Gepost op: juni 13, 2018, 20:35:35 »
De laatste tijd heb ik geen eetlust en met name ontbijt en lunch.

GV brood smaakt mij niet meer, ik heb al verschillende merken geprobeerd, maar niets smaakt mij meer. En ook mijn eigen baksels staan mij tegen.
Dus ben ik overgegaan naar alternatieven: kwark, overnight oats, salades etc.

Maar helaas, ook dit smaakt mij niet meer.

Op dit moment is het puur dat ik eet omdat mijn lichaam het nodig heeft, maar niet omdat ik het lekker vind.

Ik heb wel trek, dus gebruik ik momenteel een eiwitshake om mijzelf een vol gevoel te geven. En ja, ik weet het....dit is niet het beste oplossing.

Herkent iemand dit?
En heeft iemand lekkere recepten voor vegetarische lunches die ik ook mee kan nemen naar het werk?

November 2015: Diagnose coeliakie

Ewok

• Newbie
  • *
Re: Geen eetlust
« Reactie #1 Gepost op: juni 20, 2018, 10:08:18 »
Hoi Smurf

Ben je hier al mee naar de dokter geweest? Het kan namelijk op een vitamine tekort wijzen, al hoeft dat ntuurlijk niet zo te zijn.
Ik had hetzelfde toen ik een B12 tekort had. Niets smaakte meer en ik had ook geen eetlust meer. Ik at omdat ik wist dat het moest maar als ik de hele dag niets at mistte ik het niet. Na een paar B12 spuiten was de eetlust meer dan terug en de smaak kwam ook weer. Iets te goed want ik ben toen in 2 maanden 3 kilo aangekomen. :s Maar laat het eens onderzoeken. Er zijn meer B-vitaminen die je eetlust en smaak doen vergaan bij een tekort.

Succes en hopelijk heb je er wat aan. Ewok.

koekie8

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
Re: Geen eetlust
« Reactie #2 Gepost op: juni 20, 2018, 10:48:36 »
Lastig dat je eetlust weg is. Heb je nagedacht over wat de oorzaak kan zijn? Wat hierboven staat; het kan fysiek zijn. Het kan ook zijn dat je niet lekker in je vel zit en daardoor geen zin hebt om te eten.

Wat ideeŽn voor lunch: je kunt overnight oats met frambozen erdoor meenemen als (deel van) je lunch. Heb je een magnetron? Dan kun je een lekkere maaltijdsoep maken (gooi vermicelli, macaroni of rijst bij je stoep om hem vullend te maken of ga voor linzensoep of erwtensoep), dunne pannenkoeken met jam, oprollen en inpakken in aluminiumfolie, die zijn koud ook lekker. Pastasalade met bijvoorbeeld spinazie, tomaat en (feta)kaas. Linzensalade. Aardappelmuffins met bijvoorbeeld tomaat, ui en basilicum. Muffins van o.a. havermout en banaan, met bijvoorbeeld cranberries erdoor.
Volg hoe ik 15-20 weken per jaar op reis in het buitenland aan gluten- en lactosevrij eten probeer te komen op http://glutenvrijreizen.blogspot.nl.
En deze vul ik met lekkere, gezonde en gemakkelijke recepten: http://primarecepten.webklik.nl