het is meestal heel moeiijk te achterhalen, waarom je opeens lijkt het intolerant wordt voor voeding, die jaren goed ging.
Ik weet niet of het bijdraagt, wat mijn ervaringen zijn

In het begin van het dieet, nu 16 jaar geleden, at ik elke dag een gepocheerd ei. Ik denk 2 jaar lang, gepocheerd in kippenbouillon(zelf gemaakt met heel veel groenten.
Opeens was het over, ik had er geen trek meer in.(Kennelijk had ik tekorten aangevuld)
Later merkte ik, dat ik de eiwitten van het ei niet verdroeg(tarwevoeding van de kippen denk ik)
Ik heb nu nog steeds moeite met ei (diarree)
En een jaar of 4 geleden kreeg ik benauwdheidsklachten, bij het eten van vlees(maakt niet uit wat voor vlees). Ik eet alleen biologisch vlees van de boerderij de Genneperhoeve.
Die benauwdheid is dus of je slokdarm in een kramp komt, ahw dicht gaat zitten, er komt heel veel slijm los en in het ergste geval wordt het overgeven. Dit voorkom ik nu, door eerst een stukje vlees te proeven..resultaat...vlees is een no go geworden. Bij de allergoloog geweest, ik ben nergens allergisch voor.

Brood met xanthaangom, daarmee heb ik dezelfde verschijnselen, de ene keer erger dan de andere keer. Zal wel afhangen van de hoeveelheid gom dat in het broodje terecht is gekomen.

De moraal van mijn verhaal: ik kom er niet achter, waarom het gebeurd en wat de oorzaak is.
En ik heb al heel veel uitgeprobeerd.
Bij lactose lijkt het probleem soms opgelost, maar zodra mijn darmen wat beschadigd raken (zo noem ik het maar,) is er ook een lactose probleem.Weer heel veel diarree en gas.
Het beperkt mij enorm.
Bij eiwitproblemen in de vertering (als dat jouw probleem zou zijn) kun je testen, of je lever en galwaarden goed zijn. En de alvleesklier is ook betrokken bij eiwitvertering.
Succes

Oja, ik heb ook moeite met op gewicht blijven (en heb ook een dikke darm probleem)