Auteur Topic: Glutensensitiviteit of misschien toch Coeliakie?  (gelezen 3543 keer)

MathFox

• Sr. Member
  • WisVos
Re: Glutensensitiviteit of misschien toch Coeliakie?
« Reactie #15 Gepost op: april 09, 2018, 19:02:50 »
Een week gluten/tarwevrij hoort niet uit te maken als je de weken ervoor en erna normaal gluten eet. De antistoffen verdwijnen niet zo snel.
Als je het zelf wil testen: als je je na het eten van een boterham slecht gaat voelen, moet je genoeg antistoffen hebben voor de test.
Als ik sliertjes in de soep wil gooi ik er taugé in!

Tarwe-allergie, geen coeliakie.
Let hier op bij recensies en recepten.

Sunflower

• Newbie
  • *
« Reactie #16 Gepost op: augustus 02, 2018, 20:39:14 »
Hoi Mike,

Ik ben mij een beetje aan het inlezen op het forum en kom veel persoonlijke verhalen tegen die herkenbaar zijn, waaronder ook jouw verhaal.
Ik had ook geen antistoffen bij mijn bloedtest, maar wel klachten.
Ik was heel benieuwd hoe het verder is gegaan na je afspraak bij de MDL arts?

tine

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
  • Nulglutendieet
« Reactie #17 Gepost op: augustus 03, 2018, 09:57:27 »
Hoi Sunflower, als je op de naam van die persoon klikt, zie je dat het laatste bericht van mei is. Je kunt hem nog wel een PM sturen een persoonlijk bericht.  ;)

Ben je al bij het VUmc geweest? Daar hebben ze de beste testen om coeliakie en glutensensitiviteit (NCGS) uit elkaar te houden. Zie http://www.coeliakieforum.nl/index.php?topic=25846.0
Mijn zoon (18) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.