Auteur Topic: diepe slaap  (gelezen 2277 keer)

ingrid fokkens

• Jr. Member
  • **
  • Geslacht: Vrouw
  • klachten 2009 glutenvrij 2013 nu 0 gluten
diepe slaap
« Gepost op: maart 19, 2018, 14:02:15 »
wie herkent met een akelig gevoel ontwaken uit de slaap een beklemmend gevoel alsof je uit een ontzettend diepe slaap komt daarbij zijn de spieren pijnlijk en verstijfd.heb t ook overdag na een dutje.hoort dit bij de symptomen ?

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
Re: diepe slaap
« Reactie #1 Gepost op: maart 19, 2018, 15:35:45 »
Als we iets met glutensporen eten kunnen we niet goed slapen:
- niet kunnen inslapen: mijn zoon lag jarenlang 's avonds uren wakker totdat ik ontdekte dat hij ziek werd van krisalsuiker, sinds ik kokosbloesemsuiker gebruik van Royal Green heeft hij niet meer elke week een migraine-aanval en kan hij beter in slaap komen (ook is zijn ontlasting nu helemaal goed -zoals van een hond op straat een mooie drol- en zitten zijn oren voor het eerst in tijden niet meer continu verstopt)
- niet kunnen slapen: als ik zelf niet kan slapen weet ik dat ik de volgende dag 2 of meer centimeter ontlasting heb die blijft drijven in de wc-pot dat is een signaal dat ik een beetje gluten (onder 20 ppm) gegeten heb, ik ben dan de hele nacht wakker
- nachtmerries, enge nare dromen
- wakker worden, met jeuk of een rommelende buik, meestal 10 uur na het eten van iets verkeerds
- onrustig slapen, veel draaien in bed, dekens liggen alle kanten op, dekbedden raken uit hun fatsoen; toen mijn zoon nog klein was lag hij vaak ondersteboven op bed de volgende morgen (benen niet stil kunnen houden is een neurologische reactie op gluten, mijn kat vindt mij niet aardig als ik gluten op heb, want hij kan dan niet lekker op schoot zitten  ;))

Ik heb ook last van mijn spieren en gewrichten na een dieetfout, dat zijn bekende coeliakieklachten. Gewrichtsklachten worden bij mij erger door koffie, hoewel ik niet weet of dat komt door gluten. En als ik vis eet, heb ik er minder last van.

Als ik wakker word na een dieetfout heb ik het gevoel alsof ik door een vrachtwagen ben aangereden. Ik kan me heel moeilijk bewegen. Het is alsof mijn armen en benen een ton wegen. Ik heb dan ook geen kracht in mijn spieren. Ik kan niet mijn haren wassen of föhnen, of gaan tanken, want ik kan de knop niet ingedrukt houden, ik kan geen was ophangen of ramen zemen, niet lopen of fietsen etc. ik hang dan maar een beetje op de bank en wacht tot het weer overgaat. Vaak gaat het in de loop van de dag wat beter en heb ik net genoeg energie om het eten klaar te maken. 
Mijn zoon (19) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

ingrid fokkens

• Jr. Member
  • **
« Reactie #2 Gepost op: maart 19, 2018, 18:22:58 »
ja idd allemaal heel herkenbaar bij mij is die vrachtwagen ook langsgeweest! na jaren heel goed opletten denk ik dat ik toch ongemerkt nog sporen binnenkrijg met periodes gaat t dan wel weer beter. eet al heel basic groenten fruit vlees pure graze bijna geen vis ook last van .walnoten in dop dadels eigen getrokken boullion  eieren alleen geitenkaas drink alleen water nu ook geen thee meer om te bakken olijfolie en kokosolie met enige twijfel .ben wel erg gevoelig als de broodtrommel met het brood  van de partner opengaat krijg ik al een loopneus bij wijze van.

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #3 Gepost op: maart 19, 2018, 19:52:00 »
Ik eet in de winter de groente die ik in de zomer ingevroren heb, aangevuld met groente uit Nederland van Ekoplaza: winterwortels, witte kool, rode kool, bieten, knolselderie, koolraap. Alle groente uit het buitenland gaat op een of andere manier niet goed hier. Bij Ekoplaza kun je tegenwoordig op de website ook vaak zien of er besmetting met tarwe/ gerst/ spelt kan optreden (als het veilig is, staat er een tekentje bij voor glutenvrij en tarwevrij, zo kun je ook zien dat er haast geen bio rijst te vinden is die geen gluten bevat), er is een soort aardappels uit NL die glutenvrij en tarwevrij is.

Als ik kool eet, en er staat op de website niet dat het teken dat het glutenvrij en tarwevrij is, snij ik het buitenste deel er goed vanaf.

Uien gaan niet goed, of beter gezegd soms wel, soms niet (verse van mijn boer in de zomer gaan goed).

Ik heb wild vlees van een gans en een hert, het pure graze vlees ging te vaak fout, het luistert ook zo nauw, dat is voor een slager haast niet te doen (zeker als die kruiden gebruikt: alleen kruidenplantjes vertrouw ik, geen andere kruiden). Ik heb ook lamsvlees van een lam dat niet bijgevoerd is. Vis ben ik mee aan het experimenteren of ik via de visafslag vis kan vinden die niet op ijs gelegen heeft; we hebben onlangs een griet gegeten en er geen last van gehad, ik heb ook nog een tong liggen, en gelukkig heb ik zeewier dus krijgen we eindelijk weer jodium binnen (ik word behoorlijk ziek van jozo zout dus dat gebruik ik niet).

We eten Nederlandse walnoten in dop die komen rechtstreeks van boeren in de buurt. Verder heb ik hazelnoten en amandelen in dop.

Ik ken geen dadels die goed gaan.

En ik maak zelf bouillonpoeder als de groenten en kruiden van het land komen in de zomer.

Ik heb zelf kippen die geen tarwe eten, waar we de eieren van eten (als je in de buurt van Tiel bent mag je wel wat eieren komen halen); van meergraneneieren worden we aardig ziek, maiseieren gaan beter, dan zou 1 ei nog kunnen maar 2 niet meer.

Van alle soorten kaas worden we ziek, maar boerenkaas gaat het beste. Ik maak paneer van de melk (hoewel ik nog zoek naar de beste soort azijn om erdoor te doen, de citroen erin ging toch niet zo goed).

Ik koop een muntplantje bij AH en doe een takje in een pot thee.

Ik maak zelf roomboter, ik heb nog geen goede kokosolie en olijfolie gevonden (ik gebruik heel af en toe olijfolie van het merk Luque).

En ik was tegenwoordig veel vaker mijn handen, als ik de deurklink aangeraakt heb (bv appels gehaald uit de schuur), ik maak de kraan dicht met de achterkant van mijn hand (of poets de kraan), en zorg dat ik de knoppen van het fornuis schoonmaak als de glutenvolle zoon iets gebakken heeft, ik heb aparte braadpannen, bestek, kasten en laadjes die alleen glutenvrije spullen bevatten zodat ik niet besmet raak via de knoppen etc. Ik kook in 2 rondes, komt toevallig ook goed uit, ronde 1 is glutenvrij, ronde 2 is een half uur tot een uur later (dan zijn mijn man en oudste zoon thuisgekomen) met gluten.

Ik gebruik Parodontax tandpasta daar zit geen sorbitol van tarwe in. 
Mijn zoon (19) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

ingrid fokkens

• Jr. Member
  • **
« Reactie #4 Gepost op: maart 19, 2018, 20:16:57 »
ik heb ook de paradontax tandpasta gaat prima idd .ik heb de zoete aardappel volgens mij geen last van. eieren gaan de ene keer goed en andere keer fout.rijst gaat standaard fout.op t moment gebruik ik alleen zeezout de zakjes kruiden durf ik ook niet meer.het koken gaat hier ook in rondes t went wel na zoveel jaren en verder wordt hier ook vaak gepoetst ik was nu ook steeds vaker de handen en brood halen ze nu zelf uit de vriezer en gaat dan in zakjes de pizza in de oven een keer per week mogen ze nu ook zelf doen ik blijf uit de buurt t gaat soms wel erg ver maar ja alles voor t goede doel . hoop dat er zo toch nog winst te behalen valt.