Auteur Topic: peaks from meel  (gelezen 2027 keer)

ingrid fokkens

• Jr. Member
  • **
  • Geslacht: Vrouw
  • klachten 2009 glutenvrij 2013 nu 0 gluten
Re: peaks from meel
« Reactie #30 Gepost op: mei 09, 2018, 15:31:09 »
teff van peaks from en de rijst is niet goed bevallen helaas dus geen rijst meer en geen melen meer voor mij!
gelukkig smaken banaan ei pannekoekjes me goed al is t niet hetzelfde natuurlijk als gewoon meel .walnoten gaan goed daar kan ik inderdaad ook mee bakken suiker gebruik ik nooit daar ik ook de ziekte van lyme heb misschien dat ik daarom zo supergevoelig ben af en toe gebruikte ik hagelslag deze nu ook aan de kant geschoven veel merken al geprobeerd.tja het blijft een hele zoektocht vanavond staat er een barbeque gepland ik neem dan altijd zelf iets mee wil geen enkel risico nemen dus kom ik weer aan met mijn vele bakjes zelfbereid origineel creatief natuurlijk en gezonde hapjes vooral veel groenten hooglander vlees en zelfgemaakte appelmoes als we thuis barbequeen heb ik altijd mijn eigen bakplaatje zo kan ik toch meedoen naast alle glutenvolle stokbrood gemarineerd vlees sausjes enz. zolang ik maar niet ziek wordt!

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #31 Gepost op: mei 09, 2018, 16:00:36 »
Heb je X.O rijst getest en de Sawat-D brown rice ook? Die van Sawat-D hebben we het langst gegeten, maar ook daar zijn we uiteindelijk mee gestopt, die ging wel beter dan die van X.O (dichter bij 0 ppm neem ik aan).

Hagelslag gaat hier niet goed, ik heb het laten testen door de NVWA en er zat 5 a 10 ppm gluten in (testen kunnen het glutengehalte in vette dingen niet goed meten, daarom geeft de ene test een andere uitkomst dan de andere). Geen indicatie van gluten of afgeleiden van tarwe op het etiket trouwens; mijn zoon was 3 dagen ziek na het eten van brood met hagelslag.

Van alle soorten chocola gaat deze het beste  https://www.ekoplaza.nl/producten/product/tres-hombres-chocolade-puur-75 maar ook nog niet 100% goed. Ik heb cacaopoeder om te testen, maar dat heeft geen prioriteit, dingen die we dagelijks eten hebben voorrang (meel, bakspullen, aardappelen, groente, fruit, vlees).

Hopelijk gaat de BBQ goed!! Moet lukken als je alles in eigen hand houdt.  ;)
Mijn zoon (18) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

ingrid fokkens

• Jr. Member
  • **
« Reactie #32 Gepost op: mei 09, 2018, 16:25:11 »
ja beide soorten getest krijg steeds een opgeblazen vol gevoel erna en een soort van slijmsmaak in de mond en keel.
hagelslag bevat dus ook voor mij nog te veel gluten.
zolang ik alles heel erg basic houdt gaat t wel goed vaak als ik weer iets test om t dieet uit te breiden  dan gaat t slechter met me.

ingrid fokkens

• Jr. Member
  • **
« Reactie #33 Gepost op: mei 09, 2018, 16:31:06 »
dus dat wil zeggen groenten niet alles en liefst biologisch vlees van schotse hooglanders vis alleen schol van de markt fruit maar niet alles en liefst ook biologisch  appelmoes zelfgemaakt walnoten gepeld amandelen van de markt zelf gepeld eieren van de boer zijn maiseieren en water drink ik en dan heb ik alles wel zo n beetje opgenoemd denk ik erg basic dus.sinds een paar dagen neem ik kefir dit gaat wel goed.o ja en ossevet om in te bakken.