Auteur Topic: Coeliakie en correcte opname van antidepressiva?  (gelezen 1469 keer)

Stefan1973

• Newbie
  • *
Coeliakie en correcte opname van antidepressiva?
« Gepost op: maart 13, 2018, 22:03:09 »
Hallo allemaal,
Ik gebruik antidepressiva (fluoxetine) en heb sinds anderhalve maand de diagnose coeliakie (marsh 3a). Ik vraag mij af of deze medicijnen in voldoende mate worden opgenomen of dat ze wellicht niet hun volledige werking hebben doordat ze niet goed opgenomen worden. Ik lees op dit forum veel over coeliakie en depressie en probeer dingen in het juiste perspectief te zien; heb ik depressies door coeliakie; heb ik meer last van depressies doordat de antidepressiva niet goed werken?  etc. etc. Ik heb geen idee hoe lang ik al coeliakie heb, ik heb nooit ernstige (buik)klachten gehad. Kan iemand hier zijn of haar ervaring over geven?

Ik hoor het graag!

Groet,
Stefan

JoJ_91

• Sr. Member
  • Geslacht: Vrouw
Re: Coeliakie en correcte opname van antidepressiva?
« Reactie #1 Gepost op: maart 14, 2018, 00:23:25 »
Ik heb geen ervaring met dit medicijn, maar wel met de opname van schildkliermedicijnen. Toen mijn darmen gingen herstellen kon ik de dosis schildklierhormoon halveren! Ik was in de loop der jaren steeds meer gaan slikken (abnormaal veel eigenlijk voor gewicht/lengte etc.). Dus aangezien medicijnen wel opgenomen moeten kunnen worden lijkt het mij best plausibel dat dit voor meerdere soorten geldt en dus misschien ook wel voor antidepressiva.
Op 4 december 2012 kreeg ik de diagnose coeliakie (marsh 3c), na lang tobben. In 2003 de diagnose hypothyreoidie, maar de klachten zijn nooit weg gegaan. Heb ook een lactose en soja intolerantie.

Stefan1973

• Newbie
  • *
Re: Coeliakie en correcte opname van antidepressiva?
« Reactie #2 Gepost op: maart 14, 2018, 09:54:42 »
Dank voor je reactie, dat geeft hoop! Mijn dagelijkse dosis is  ook verhoogd in de loop der jaren maar werking is minder geworden lijkt het.
Nou ja; kan vanaf nu alleen beter worden denk ik!