Auteur Topic: niet meer actief  (gelezen 389 keer)

maartje536

• Newbie
  • *
niet meer actief
« Gepost op: december 04, 2017, 21:47:19 »
Naar aanleiding van de reacties ben ik erachter gekomen dat dit misschien niet de juiste plek is voor mijn enquete omdat ik veel onbegrip krijg over mijn kennis over coeliakie. Mijn onderzoek gaat niet over coeliakie maar over de praktische en sociale gevolgen hiervan. Bedankt voor uw tijd en het invullen.

JoJ_91

• Sr. Member
  • Geslacht: Vrouw
Re: Onderzoek naar glutenvrije alternatieven
« Reactie #1 Gepost op: december 04, 2017, 22:54:23 »
Hoi,

Ik heb je enquête ingevuld en heb wat feedback voor je.

Ik denk dat je als je de resultaten gaat verwerken geen antwoord gaat krijgen op de vraag hoeveel mensen glutenvrij eten zonder diagnose. Je geeft ook die optie niet aan bij de antwoordmogelijkheden. Iets als: 'ik eet glutenvrij omdat ik vind dat het gezonder is'. Ook op je andere vraag over hoe de glutenvrije alternatieven zijn gaat slechts één vraag: de glutenvrije alternatieven zijn erg goed... ik denk dat dat nogal weinig informatie is voor een conclusie over de glutenvrije alternatieven.

Mensen met coeliakie zijn trouwens niet allergisch voor de genoemde granen. Zo bestaat er bijv. glutenvrij tarwezetmeel. En als je de hele lijst met glutenbevattende granen compleet wilt hebben moet kamut er ook tussen komen te staan. Daarentegen staat er 4 glutenvrije 'granen' in het rijtje. Als je onderzoek over glutenvrij gaat zouden die er niet bij horen.

Dan ontbreekt bij de winkels de online webwinkels. Een groot deel koopt denk ik zeer geregeld online eea

Wil je de leeftijd van je respondenten niet weten? Anders kun je weinig met de antwoorden van 'pas net' of 'sinds de puberteit'.

En dan als laatste, ik vind het wel erg weinig tekens om een antwoord toe te lichten. Mij lukte het namelijk niet, en moest puzzelen met de woorden om antwoord te kunnen geven op de vraag of je in restaurants alles kunt bestellen.
Op 4 december 2012 kreeg ik de diagnose coeliakie (marsh 3c), na lang tobben. In 2003 de diagnose hypothyreoidie, maar de klachten zijn nooit weg gegaan. Heb ook een lactose en soja intolerantie.

maartje536

• Newbie
  • *
Re: niet meer actief
« Reactie #2 Gepost op: december 04, 2017, 23:06:07 »
Bedankt voor de feedback, met een aantal punten kan ik zeker wat! Wel merk ik dat er wat onbegrip komt over mijn kennis over coeliakie en de klachten hiervan. Mijn onderzoek gaat voor een groot deel ook over glutensensitiveit, dit is daarom niet de juiste plek denk ik. Alsnog bedankt voor uw tijd.

JoJ_91

• Sr. Member
  • Geslacht: Vrouw
Re: niet meer actief
« Reactie #3 Gepost op: december 05, 2017, 08:48:54 »
Er was zeker geen onbegrip hoor. Maar je schreef wat je met de enquête wilde onderzoeken en daar sloot de enquête mijns inziens niet echt bij aan. Ik vond m namelijk moeilijk ij te vullen als iemand methode diagnose cpeliakie. De feedback was goed bedoeld. Succes nog met je onderzoek.
Op 4 december 2012 kreeg ik de diagnose coeliakie (marsh 3c), na lang tobben. In 2003 de diagnose hypothyreoidie, maar de klachten zijn nooit weg gegaan. Heb ook een lactose en soja intolerantie.