Auteur Topic: opnieuw gastroscopie met T-cellflow  (gelezen 196 keer)

tamalone

• Newbie
  • *
  • Geslacht: Vrouw
opnieuw gastroscopie met T-cellflow
« Gepost op: december 01, 2017, 18:38:03 »
Dag allemaal,

Ik had deze week mijn jaarlijkse controle bij de MDL in de VU, ik heb daar een vaste prettige arts. Antistoffen IGA en Ema zijn onvoldoende gedaald, blijven na 3 jaar hangen op 30. Refractaire coeliakie ,wat al eens genoemd was, leek de arts niet waarschijnlijk gezien de aanwezigheid antistoffen en omdat ik een gezonde indruk maak. Toch heeft ze besloten om opnieuw die scopie te doen  met T cellflow om te kijken naar verkeerde T cellen. Ik maak me hier toch wel ongerust over en zie opnieuw erg op tegen de ingreep. Daarnaast kreeg ik te horen dat ik ook de ziekte van Hashimoto heb, een te trage schildklier auto-immuun. Nu wist ik wel dat er kans op was want ik heb antistoffen tegen de schildklier in mijn bloed maar je schrikt er toch erg van. Ik blijk niet in een bepaald plaatje te passen en denk dat ze daarom opnieuw zo'n onderzoek willen of heeft iemand een ander idee?

Groet Tamalone

alexandra1980

• Sr. Member
  • Geslacht: Vrouw
Re: opnieuw gastroscopie met T-cellflow
« Reactie #1 Gepost op: december 01, 2017, 21:56:50 »
Ik denk dat ze gewoon de status van de darmen willen weten. Je hebt antistoffen maar hoe zien je darmen eruit? Met het kijken naar die speciale cellen kunnen ze zien hoe het met je darmen is en of er complicaties te verwachten zijn.
Ik zag destijds ook op tegen het onderzoek maar in het VUmc krijg je altijd een roesje en merk je er niks van.
Succes ermee!

Succes met het instellen van je schildklier op de goede medicatie. De hashimoto zal compleet los staan van het darm onderzoek. Het is iets wat standaard bij de jaarlijkse controle hoort en dit keer kwam er bij jou hashimoto uit.

Ziektes: hashimoto (schildklier), factor v leiden en coeliakie.