Auteur Topic: calprotectine waarde 352 en mdl arts  (gelezen 2918 keer)

DSSF

• Newbie
  • *
  • Geslacht: Vrouw
calprotectine waarde 352 en mdl arts
« Gepost op: oktober 13, 2017, 09:33:46 »

gisteren mocht ik eindelijk na de mdl arts.
na maanden/jaren klachten wilde de huisarts mij laten bloed prikken daar kwam niks uit een paar weken geleden..
ik bleef volhhouden ik met onderzoek wilde.
ze gaf mij een test voor ontlastingonderzoek

( ik had het idee omdat ze dat deed om van het gezeur af te zijn...

wat bleek de calprotectine waarde in feces waren 352!

binnnen een week zat ik bij de mdl verpleegkundige/ arts. ( gister dus)

alles doorgenomen en 31 oktober heb ik een darm onderzoek en worden en hapjes overal vanaf genomen hoe ik begrepen heb.

deze mevrouw zei: "misschien komt er wel niks uit en heb je prikkelbare darm syndroom??

# ben nu erg onzeker en van slag... ik hoop op een diagnose want dat weet ik eindelijk waar alle klachten vandaan komen.

iemand enig idee? of dit mee gemaakt?

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
Re: calprotectine waarde 352 en mdl arts
« Reactie #1 Gepost op: oktober 13, 2017, 10:12:54 »
Goed dat je voet bij stuk gehouden hebt bij je huisarts, en dat deze verder heeft gezocht. Je hebt ergens een ontsteking in je darmen en alleen als de mdl-arts daar gaat kijken, kom je hopelijk iets verder, en weet je wat de oorzaak van je klachten is. Het kan nog van alles zijn, de ziekte van Crohn, Colitis Ulcerosa, coeliakie, een reactie op een virus of parasiet of iets onschuldigs zoals PDS maar ook daar kun je in het dagelijks leven veel last van hebben. Als je weet wat het is, kun je er ook iets aan doen. Dat varieert van medicijnen tot anders eten. Eerst maar eens afwachten wat er uitkomt. Het bevestigt in elk geval dat er iets aan de hand is in je buik. Je stelt je niet aan, het is geen stress en het zit niet tussen je oren, en het zou fijn zijn als je van je klachten verlost wordt. Nu moet de arts nog uitvogelen wat er precies is. Dat is een zoekplaatje, dus je moet nog geduld hebben tot de uitslag van het darmonderzoek er is. Verder gewoon doorgaan met de dagelijkse dingen en je niet te veel zorgen maken. Je hebt het perspectief dat je straks weet wat er mis is in je buik en dat je er iets aan kan doen. Wat het ook is, je zult je over een jaartje een stuk beter voelen. Dus dat geeft hoop op een betere gezondheid. Veel succes de 31e! Laat je nog horen wat er uit gekomen is?   
Mijn zoon (19) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

DSSF

• Newbie
  • *
« Reactie #2 Gepost op: oktober 13, 2017, 10:24:41 »
bedankt voor je reactie.

ik laat zeker weten wat het is.
Ik snap alleen die waardes niet internet geeft aan dat waarde zo hoog niet kan bij pds. dus vind heel vaag allemaal.
hopelijk snel duidelijkheid op dit moment lig ik weer krom van de pijn op de bank.

Aithra

• Jr. Member
  • **
« Reactie #3 Gepost op: oktober 13, 2017, 12:27:27 »
Spannend hoor, hopelijk brengt het onderzoek van de 31e meer duidelijkheid en kunnen ze er daarna voor zorgen dat je je beter gaat voelen! Geen enkele test is 100% nauwkeurig, ook de calprotectine test niet. Soms is de test positief, maar kunnen ze bij verder onderzoek toch geen ontstekingen o.i.d. vinden. Dan blijkt het toch PDS te zijn. Of je darm is ge´rriteerd door het gebruik van ibuprofen, diclofenac, etc (gebruik je dat soort middelen tegen de pijn?)
352 is een hoge waarde, maar niet extreem hoog, dus probeer je nog niet al te veel zorgen te maken of op de zaken vooruit te lopen (al snap ik dat dat moeilijk is.. en zeker als je zoveel klachten hebt, wil je gewoon duidelijkheid).

In ieder geval succes met het darmonderzoek! Gaan ze alleen in de dikke darm kijken of ook van boven (met een gastroscopie)?

DSSF

• Newbie
  • *
« Reactie #4 Gepost op: oktober 13, 2017, 14:01:20 »
ik gebruik geen enkel medicijn ook geen asprine , ibropufem enz

ik laat het weten

DSSF

• Newbie
  • *
« Reactie #5 Gepost op: oktober 13, 2017, 14:01:50 »
ze gaan volgens mij alles..

orionne

• Gold Member
« Reactie #6 Gepost op: oktober 13, 2017, 17:01:07 »
als er ontstekingen zijn worden er meer parameters gemeten..
bijv. CRP en Bezinking (ouderwets)

Tegenwoordig vindt men het gemakkelijk om maar tegelijk een gastroscopie te doen en een colonscopie, maar 1 roesje nodig. :z

Persoonlijk vind ik dat een enorme belasting.
En je moet wel opletten, dat het roesje ook nog werkt bij het tweede onderzoek
(net gisteren een ervarings verhaal gehoord.)

sterkte.
Orionne, sinds september 2002  glutenvrij, na 5 jaar dikke darmproblemen, diverticulitis. Geen officiele diagnose, wel dit jaar (2013) een genentest laten doen (pos. voor HLA DQ8 en 2.5)