"De diëtiste in het zh raadt ook aan in haar nu niet teveel te belasten met nieuwe dingen leren eten. Al het glutenvrije eten is even genoeg op dit moment. "
Ik ben niet voor dwang met eten. Maar dit vind ik een bijzonder advies.
Begrijp me goed, ik snap heel goed dat er veel op jullie allemaal afkomt. Jij moet anders leren boodschappen doen en koken, zij moet andere dingen leren eten. Dat gaat niet in 1 dag. En je kan ook onmogelijk alle receptjes die mogelijkerwijs kunnen in 1 week proberen. Dat zou ook absurd zijn.
Maar ieder normaal, gezond kind op die leeftijd moet bepaalde dingen leren eten. Het lijkt me toch dat deze dubbele diagnose daar niks aan verandert.... Er is een verschil tussen iets aanbieden en iets opdringen. Bovendien, je bent toch juist op zoek naar een voor je dochter fijne variatie. Ze is nu op sommige dingen uitgekeken. Ik zie dan niet zo goed waar dat "belasten" vandaan komt.
Ik was 14 toen ik glutenvrij moest gaan eten. En in dat eerste jaar heb ik echt dingen geprobeerd die niet te vreten waren. Maar sommige dingen vallen beter uit dan andere, en sommige dingen worden beter gewaardeerd dan andere. Zo gaat dat. Mijn ouders zaten er ook wel eens naast qua wat ik lekker zou vinden. Maar dat betekent niet dat je niet iets kunt proberen.
Ik hoop echt dat Hanna snel aan de diagnoses went en qua eten niet meer beter weet. En ik heb er alle vertrouwen in dat jij je weg er wel in zal vinden. Het is moeilijk, maar niet onmogelijk. En als je je hart wilt luchten, kan dat hier op het forum altijd. Iedereen heeft af en toe een dip, een baaldag en / of helemaal genoeg van het dieet. Dat is ook volkomen logisch, want uiteindelijk komt het altijd neer op "nee" zeggen. En dat is gewoon niet leuk.
Maar we weten waar we het voor doen en we zijn hier op het forum om elkaar te helpen bij moeilijkheden, problemen en dipjes!