Auteur Topic: Bij DH (Duhring) altijd een maagonderzoek?  (gelezen 3671 keer)

melanie1234

• Newbie
  • *
Bij DH (Duhring) altijd een maagonderzoek?
« Gepost op: september 27, 2017, 13:41:39 »
Hoi allemaal,

recent is bij mij DH vastgesteld via een biopt van de huid.

mijn dermatoloog zij dat ik of meteen glutenvrij kon eten of dat hij me mss toch nog beter even langs de mdl arts kon sturen.

ik ben naar de mdl arts geweest en er is bloedonderzoek gedaan. ik heb geen antistoffen tegen gluten in mijn bloed maar wel het gen dat 30% van de bevolking heeft wat een voorwaarde is om coeliakki en DH te kunnen ontwikkelen (maar dat wil dan nog niet zeggen dat je het hebt).

mijn vitamines hb etc waren allemaal goed.

De mdk arts liet het een beetje aan mij over om nog een maagonderzoek te doen of niet.. 
ik heb zelf gezegd dat ik alleen voor de huidaandoening ( die bij mij niet zo super heftig is) ik misschien een gluetnvrij dieet niet ga volhouden..  weten dat je darmen echt beschadigd zijn is een grotere motivatie.

toen hebben we besloten het maag/ dunnedarm onderzoek te doen.

maar ik zie er zo tegenop dat ik twijfel.

ik lees overal dat er sowieso een hele grote kans is dat je darmen zijn aangetast bij dh en dat je kans hebt op allerlei andere auto immuun aandoeningen ook bij dh ( ten minste als die info klopt)
Dat op zich is voor mij al motivatie genoeg om glutenvrij te gaan eten..

waarom dan nog zon vervelend onderzoek.

weet iemand of het standaard is bij duhring om ook een maag / dunnedarm onderzoek te doen?

en waarom zou ik het wel moeten doen?

tine

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
  • Nulglutendieet
Re: Bij DH (Duhring) altijd een maagonderzoek?
« Reactie #1 Gepost op: september 27, 2017, 16:11:08 »