Auteur Topic: klachten gehemelte  (gelezen 1842 keer)

Gerda

• Newbie
  • *
  • Geslacht: Vrouw
klachten gehemelte
« Gepost op: september 26, 2017, 21:01:11 »
na het eten van vanavond heb ik veel last van de achterzijde van mijn gehemelte, voelt alsof het verbrand is. Dit kan het echter niet zijn, eten was niet zo heet van temperatuur. Ook mijn maag speelt op en heb ik buikpijn.
Ik had kabeljauwfilet gebakken. Eerst ingesmeerd met ei en daarna rijkelijk glutenvrij paneermeel erop. Smaakte voortreffelijk, maar nu deze klachten...
Kan het in verband staan met gebruik van het glutenvrij paneermeel? Ik weet niet meer welk merk ik heb. Ik bewaar dit nl. in een glazen pot, nu kan ik dus niet nazoeken of er misschien toch iets inzit waar ik last van heb.

Herkent iemand van jullie dit gevoel aan de achterzijde van je gehemelte?
Ik eet nog maar pas glutenvrij en ben soms nog zoekende. Ik denk dat ik hier iets verkeerd heb gedaan. Kan bv glutenvrije paneermeel toch deze klachten geven?
2017: Coeliakie Marsh 3B en lactose intolerantie

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
Re: klachten gehemelte
« Reactie #1 Gepost op: september 26, 2017, 21:11:53 »
Heb je op het etiket van de kabeljauwfilet gekeken? Ik ken deze van AH die gluten kan bevatten: https://www.ah.nl/producten/product/wi416296/ah-kabeljauwfilet#ingredienten

Het kan aan de vis liggen of aan het paneermeel of aan iets anders wat je gegeten hebt (ik weet niet of je een toetje had).

Het lijkt sterk op een glutenreactie. Ik krijg ook een pijnlijke mond door gluten, bij mij staat mijn tong in brand alsof ik iets scherps gegeten heb. Als je vaker deze reactie hebt, kun je het op den duur herkennen. 
Mijn zoon (20) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

Gerda

• Newbie
  • *
« Reactie #2 Gepost op: september 26, 2017, 21:29:12 »
De vis had ik vers bij de visboer gekocht. Dat moet goed gaan denk ik.
Ik heb geen toetje gegeten.

Maar stelt me gerust dat je het brandende gevoel herkend. Ik heb het nog niet eerder ervaren.
2017: Coeliakie Marsh 3B en lactose intolerantie

lies merceij

• Global Moderator
  • Gold Member
« Reactie #3 Gepost op: september 26, 2017, 22:01:20 »
Verkoop die visboer alleen vis of ook lekkerbekjes kibbelingen enz enz is dat het geval moet je goed uitkijken voor kruisbesmetting.
Vrouw van Aad: Aad is glutenvrij en tarwezetmeelvrij en  MGD vrij sinds 2003 en lactosevrij.