Auteur Topic: coeliakie of niet ?  (gelezen 2712 keer)

Lotte77

• Newbie
  • *
coeliakie of niet ?
« Gepost op: september 19, 2017, 21:00:58 »
Goededag, ik kwam na googlen deze site tegen en hoop wat advies of herkenning te vinden.

Ik heb een dochter van 2,5 die nu al zeker een half jaar problemen heeft met de stoelgang. Ze was 2650 gram bij de geboorte en heeft altijd flesvoeding gehad. Ze is nooit een echt goede drinker geweest en eter ook niet maar de laatste maanden begin ik me steeds meer zorgen te maken, Ik denk dat ze zo'n 94 cm lang is en ze weegt ongeveer 11 kilo.
Ik ben nu drie keer bij de huisarts geweest vanwege het feit dat ze klachten heeft, echter een laxerende siroop en een pijnstillende zalf heeft tot nu toe niks opgelost. De klachten zijn als volgt: Ze poept, of probeert gemiddeld wel 10 per dag door geconcentreerd al hurkend op de grond te gaan zitten. Ze is nog niet zindelijk. Er zijn dagen dat ze gilt van de pijn wanneer ze dit probeert en soms ook niet. Vaak poept ze maar kleine beetjes ontlasting. Allen na haar slaapje heeft ze meestal wel wat meer ontlasting, blijkbaar is ze dan meer ontspannen en lukt het haar beter. Doordat ze zo vaak poept raken haar billen ge´rriteerd wat het niet kunnen poepen natuurlijk niet bevorderd. Ik smeer me raak en verschoon zo snel mogelijk haar luier. Verschonen is nu ook een drama voor haar hierdoor. Ze klaagt ook heel vaak over buikpijn en gaat dan voorover zitten en ze vind het fijn als ik haar op haar buikje aai. Haar ontlasting is wat kleiachtig, nooit echt keutels en het stinkt erg. Ze begint steeds meer eten te weigeren en dat bevordert eea natuurlijk ook niet. De laatste x bij de huisarts werd weer geconstateerd dat ze NIET verstopt is.