Auteur Topic: Sporten en voeding Glutenvrij  (gelezen 2524 keer)

moy

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 12
Sporten en voeding Glutenvrij
« Gepost op: september 01, 2017, 18:10:30 »
Hi,

Omdat het inmiddels gelukkig weer goed met mij gaat, ben ik sinds ca. een half jaar (met zomerstop, toen naar de sportachool geweest) geleden weer begonnen met voetbal. Naast Coeliakie heb ik ook een Hypothyro´die (traag werkende schildklier).

Ondanks dat alles onder controle is heb ik soms het idee dat mijn voeding voor en na het sporten beter zou kunnen. Ik ben nog wel eens licht in m'n hoofd tijdens het sporten, heb het heel koud na het sporten of moet echt bijslapen na een voetbalwedstrijd. Wat eten jullie voor en na het sporten? Vaak eet ik 3 snede glutenvrij brood met beleg (kaas, worst of jam) voor het sporten. Tijdens het sporten drink ik water met aanmaak (ivm soms licht in mn hoofd worden, suiker te kort denk ik). Na het sporten een natuurlijke eiwit shake van QNT of yoghurt met fruit voor herstel (van de spieren). En later nog brood met ei of beleg (worst of kaas) als lunch, aangezien we vaak 's morgens wedstrijd hebben.

Wat eten jullie? En hoe houden jullie het vol?  :)

koekie8

  • Gold Member
  • *****
  • Berichten: 1505
  • Geslacht: Vrouw
Re: Sporten en voeding Glutenvrij
« Reactie #1 Gepost op: september 01, 2017, 19:58:20 »
Ik ben topsporter en weet behoorlijk wat van voeding. Wat jij eet, ziet er heel goed uit.
Hoe lang voor het sporten eet jij je brood? Stel dat je dat een half uur voor het sporten doet, dan heeft je lichaam niet genoeg tijd om je tijdens het sporten van energie te voorzien uit het brood. Idealiter zit er 1,5-2 uur tussen, maar dat is wel een beetje afhankelijk van hoe snel je de boel verteert en wat je eet.
Hoe is het gesteld met je lichaamsgewicht? Is dat gezond?
Volg hoe ik 15-20 weken per jaar op reis in het buitenland aan gluten- en lactosevrij eten probeer te komen op http://glutenvrijreizen.blogspot.nl. Ik post er geen nieuwe berichten meer.