Auteur Topic: Probiotica  (gelezen 397 keer)

misshilde

• Jr. Member
  • **
  • Geslacht: Vrouw
  • 0-glutendieet / GAPS
Probiotica
« Gepost op: augustus 08, 2017, 20:17:59 »
Hoi mede-gevoeligen,

Gebruiken sommigen van jullie (wel eens) probiotica als supplement? Zo ja, zou ik graag weten welk merk 100% veilig is. Ik hoor het graag!
Diagnose Coeliakie sinds 2014 (na jarenlang hevige klachten). Nul-glutendieet vanwege extreme gevoeligheid voor (spoortjes) gluten. Op dit moment in de vorm van het GAPS-dieet (darmherstel). Darmherstel verloopt traag ivm zeer vaak (onvoorziene) glutenreacties.

alexandra1980

• Sr. Member
Re: Probiotica
« Reactie #1 Gepost op: augustus 08, 2017, 20:41:26 »
Ik gebruik het niet. In het verleden heb ik het er wel eens met de diŽtiste over gehad. Zij raadde het me destijds af, omdat het 2 kanten op kan. Of je hebt er baat bij of je darmen worden er slechter van. Omdat ik supergevoelig was en al veel klachten had, raadde ze het me op dat moment af.
Misschien iets om in je overweging mee te nemen.
Ziektes: hashimoto (schildklier), factor v leiden en coeliakie.

debor@h

• Newbie
  • *
« Reactie #2 Gepost op: augustus 08, 2017, 21:00:39 »
Mijn voorkeur gaat uit naar voedingsmiddelen waar van nature probiotica in zit. Ik heb die poedertjes met probiotica wel eens geprobeerd, maar dat vond ik toch minder aantrekkelijk dan af en toe gefermenteerde producten eten, zoals zachte kaas, olijven of gefermenteerde worst (zoals salami).

Vlearmoes

• Gold Member
  • Geslacht: Man
  • gluten-free warrior
« Reactie #3 Gepost op: augustus 09, 2017, 22:11:04 »
Maak je eigen probiotica: melk-KEFIR dit kan je niemand afraden en erg goedkoop  :duim

http://www.melkkefir.nl/samenstelling.html
Coeliakie diagnose eind 2003

misshilde

• Jr. Member
  • **
  • 0-glutendieet / GAPS
« Reactie #4 Gepost op: augustus 10, 2017, 16:52:07 »
Bedankt voor jullie reacties, ik ga alles in overweging nemen  :duimop:.
Diagnose Coeliakie sinds 2014 (na jarenlang hevige klachten). Nul-glutendieet vanwege extreme gevoeligheid voor (spoortjes) gluten. Op dit moment in de vorm van het GAPS-dieet (darmherstel). Darmherstel verloopt traag ivm zeer vaak (onvoorziene) glutenreacties.

knoppie

• Sr. Member
« Reactie #5 Gepost op: augustus 11, 2017, 11:11:59 »
Waterkefir is ook een optie. Dat is nog veiliger