Bedankt voor je info Ewok!
Maakt sommige dingen weer net wat duidelijker.
Ik heb een tijd geleden de Monash app aangeschaft en daaruit komt dus duidelijk naar voren dat alles wat gluten bevat voor mij zoiezo afvalt omdat het ook allemaal fructanen bevat.
Vandaar dat ik aan gaf dat ik dat als 1 groep zie.(niet zo zeer dat het de zelfde stoffen zijn.)
Dat minusL niet lactose vrij is weet ik,maar waar het mij ook om gaat is dat ik er achter kan komen of het na mijn zoektocht mogelijk zou zijn om het te verdragen.
Ik heb het wel eerder geprobeerd maar omdat ik behoorlijk wat klachten had van de andere voedings stoffen wist ik niet welke reactie waarbij hoorde.
Ik heb het altijd toegeschreven aan het niet kunnen verdragen van lactose.(ik heb ook een tijdje lactasecapsules gebruikt,maar dat leek niet te helpen,zelfs bij minusL niet)
Mijn dochter gaf al aan dat het misschien eerder kon liggen aan het melkeiwit,maar dat ligt weer een stap verder.
Ik ben voor mijn dieet ook gestopt met het consenza brood dat bleek een goede stap,wat daar in zit waar ik op reageer weet ik dus ook niet,maar ik gebruik nu Yam en dat gaat gelukkig erg goed.
Ik hoop dat ik idd na een tijdje rust in mijn buik te hebben gehad weer wat meer balans krijg en dat er misschien weer iets terug gebracht kan worden in de voeding.
Wat je aangeeft voor een goede diëtist....ik ben tijdens mijn eliminatiedieet er achter gekomen dat mijn diëtist nog werkt met de gegevens van 2014....inmiddels is er al behoorlijk wat onderzoek gedaan.
Het feit dat ik de Monash app heb heeft ontzettend goed geholpen,want anders was het eliminatie dieet een echte aanfluiting geworden.
Ik heb eigenlijk het meeste op eigen houtje gedaan

,omdat ik me echt beter wil voelen.
Had ik alles gedaan zoals zij had voorgeschreven was ik waarschijnlijk nog niet veel wijzer geworden.
nogmaals bedankt voor je uitleg hoor!