Oei, dat is lastig, als je het niet zelf kunt maken.

Want het kost natuurlijk zeeën van tijd wil je alles zelf bereiden.
Dit is misschien wel te doen:
- gekookte andijvie, of stamppot andijvie met aardappels (ik doe er gezouten walnoten door ipv spekjes)
- courgette, paprika, aubergine, in grove stukken snijden en met olijfolie en wat zout een half uurtje roosteren in de oven, er kan tijm of oregano over oid
- je kunt courgettes in schijfjes snijden, wat zout erover, en ze bakken in een koekenpan net als aardappels, dat doe ik vaak als ik weinig tijd heb
- je kunt met sperziebonen een salade nicoise maken, daar gaat zoveel doorheen dat het goed vult, het is lauwwarm: gekookte aardappels, blikje tonijn, komkommer, paprika, tomaatjes, gekookt ei, olijfolie en wat citroensap (er gaat ui en knoflook door maar dat kun je ook weglaten of het groene deel nemen)
- gekookte witlof
- gekookte wortels
- tomatensoep (zie de link van Ine, kan evt. ook met gezeefde tomaten)
Ik maak zelf mayo met eigeel, olijfolie, citroensap, zout en peper, maar dat duurt wel even, ik maak een dubbele hoeveelheid (voor 4 personen) en vries de rest in, als het ontdooid is roer ik het door elkaar (het is dunner dan uit een flesje, maar ik vind het toch lekker). Maar goed, friet eten is hier een uitzondering, het is iets voor een verjaardag of voor een rapport. Ik bak wel vaak aardappels, omdat ik voor 2 dagen aardappels kook, de tweede dag bak ik ze op of stoom ik ze. Ook lekker: aardappels in schijfjes in de oven, met olijfolie erover, zout en rozemarijn.
Zo'n slowcooker lijkt me ook ideaal.
Of een boek lenen over fodmap bij de bieb?
Wat me nog het lastigste lijkt: als je nu heel puur gaat koken, en minder samengestelde producten gebruikt (uit pakjes en zakjes), krijg je ook minder gluten binnen. Dus dan blijft het lastig om te achterhalen wat je klachten uitlokt...