Auteur Topic: meel  (gelezen 155 keer)

Marple

• Jr. Member
  • **
  • Geslacht: Vrouw
meel
« Gepost op: juli 10, 2017, 16:53:21 »
Het is een heel tijdje geleden dat ik hier een berichtje gepost heb. Gelukkig eet ik niet meer als supergevoelige op dit moment. Wat een werk was dat   :z

Wel neemt mijn man nog altijd meel voor me mee uit zijn geboorteland, daar worden (voor zover ik kan achterhalen) geen glutenbevattende granen geteeld dus dat meel is behoorlijk veilig. Het komt ook niet uit een fabriek maar gewoon bij de boer vandaan en wordt ergens in één van de vele elektrische molens gemalen. Ik heb Tine er al een paar keer blij mee kunnen maken en bedacht dat ik misschien meer mensen er blij mee kan maken?

Dit jaar reisde er nog iemand heen en weer dus heb ik (samen met dat van vorig jaar) voldoende voorraad om te kunnen delen. Wat ik heb liggen is meel van mais, bonen, sorghum en gierst/een rode variëteit van sorghum (het lukt me niet helemaal om te achterhalen wat het precies is). Als iemand interesse heeft PB me dan even, dan kan ik eerst even een klein beetje toesturen per post om het te testen.
Na een lange zoektocht: coeliakie

misshilde

• Jr. Member
  • **
  • Geslacht: Vrouw
  • 0-glutendieet / GAPS
Re: meel
« Reactie #1 Gepost op: juli 11, 2017, 10:42:37 »
Ik kan het nog niet verteren, maar super dat je het hier aanbiedt  :duimop: :ja:.
Diagnose Coeliakie sinds 2014 (na jarenlang hevige klachten). Nul-glutendieet vanwege extreme gevoeligheid voor (spoortjes) gluten. Op dit moment in de vorm van het GAPS-dieet (darmherstel). Darmherstel verloopt traag ivm zeer vaak (onvoorziene) glutenreacties.