Auteur Topic: Tips voor pastasalade?  (gelezen 2451 keer)

12cook

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tips voor pastasalade?
« Reactie #15 Gepost op: juni 07, 2017, 17:22:14 »
Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat Miem! Ik zou met warm weer ook wel eens koude pastasalade willen eten, maar dat heb ik nog nooit geprobeerd....

Ik zie zelf wel iets in t laagje olie eroverheen. Doe ik ook soms met warme pasta. Olie zout en peper (evt ook knoflookpoeder) mengen en over de gekookte pasta heen. Extra smaak en t voorkomt dat de pasta aan elkaar plakt. Voor mij met name handig als de pastasaus nog niet klaar is.

Is jouw pasta helemaal afgekoeld voordat je hem in een bakje doet? en heb je wel eens de salade meteen gemaakt zonder het eerst kaal in de koelkast te doen?

Miem

• Jr. Member
  • **
Re: Tips voor pastasalade?
« Reactie #16 Gepost op: juni 09, 2017, 20:54:46 »
Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat Miem! Ik zou met warm weer ook wel eens koude pastasalade willen eten, maar dat heb ik nog nooit geprobeerd....

Ik zie zelf wel iets in t laagje olie eroverheen. Doe ik ook soms met warme pasta. Olie zout en peper (evt ook knoflookpoeder) mengen en over de gekookte pasta heen. Extra smaak en t voorkomt dat de pasta aan elkaar plakt. Voor mij met name handig als de pastasaus nog niet klaar is.

Is jouw pasta helemaal afgekoeld voordat je hem in een bakje doet? en heb je wel eens de salade meteen gemaakt zonder het eerst kaal in de koelkast te doen?

Beide geprobeerd. Met olie wordt het nog steeds hard, direct aanmaken helpt ook niet. Ik maak altijd yoghurt dressing, die wordt dik, het vocht trekt er uit. Ik denk dat de pasta nog vocht opneemt.
Het beste is in koud water bewaren en dan aanmaken. Dan neemt het nog wat water op en daardoor wordt het niet hard heb ik het idee.

Maar goed, dat vind ik geen optie voor op mijn werk.

Ik heb dus nu mijn pijlen gericht op rijst pasta, ik ga dat proberen. De linzen pasta vond ik matig, die was wat brokkelig.
Sinds september 2015 volledig glutenvrij.