Auteur Topic: Urban fruit (gedroogd fruit)  (gelezen 512 keer)

tine

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
  • Nulglutendieet
Urban fruit (gedroogd fruit)
« Gepost op: april 05, 2017, 22:30:35 »
Heeft iemand al eens dit gedroogd fruit geprobeerd? https://www.urbanfruit.co.uk/what-we-make
Mijn zoon (18) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

misshilde

• Jr. Member
  • **
  • 0-glutendieet / GAPS
Re: Urban fruit (gedroogd fruit)
« Reactie #1 Gepost op: april 06, 2017, 14:02:11 »
 :roll: ziet er goed uit ! :) :) :)
Diagnose Coeliakie sinds 2014 (na jarenlang hevige klachten). Nul-glutendieet vanwege extreme gevoeligheid voor (spoortjes) gluten. Op dit moment in de vorm van het GAPS-dieet (darmherstel). Darmherstel verloopt traag ivm zeer vaak (onvoorziene) glutenreacties.

koekie8

• Gold Member
« Reactie #2 Gepost op: april 06, 2017, 15:27:43 »
Ben niet supergevoelig, maar kan je wel vertellen dat van Urban Fruit de mango mijn favoriet is (of de mix mango ananas). Vind de mango van hun merk sowieso lekkerder dan van andere merken..
Volg hoe ik 15-20 weken per jaar op reis in het buitenland aan gluten- en lactosevrij eten probeer te komen op http://glutenvrijreizen.blogspot.nl.
En deze vul ik met lekkere, gezonde en gemakkelijke recepten: http://primarecepten.webklik.nl

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #3 Gepost op: april 06, 2017, 16:48:12 »
Dank je, dan ga ik eens beginnen met de mango smaak. ;)
Mijn zoon (18) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #4 Gepost op: april 13, 2017, 13:32:34 »
Hi there Tine,

Thanks a bunch for getting in touch with us about our products. Its great that you have checked this thoroughly with us.
I have doubled checked this with our Head of Quality Control and although our Urban Fruit recipes dont contain any gluten, nuts, eggs or dairy there is a very small chance of cross contamination at our packing site which is why the warning is included on the pack, so that consumers are aware of this.

I would however highly recommend our sister brand, BEAR. All of our BEAR products are 1 of your 5 a day and contain no added nonsense. Wed never add any sugar or sulphites into our products. As our products are made with children in mind they are made in a completely sealed off area so no gluten, nuts or eggs are anywhere near the production process.

Thanks again for getting in touch with us Tine.

Best wishes and bye for now,

Urban Fruit

orionne

• Gold Member
« Reactie #5 Gepost op: april 14, 2017, 11:03:20 »
en waar te koop? of via amazon?
Orionne, sinds september 2002  glutenvrij, na 5 jaar dikke darmproblemen, diverticulitis. Geen officiele diagnose, wel dit jaar (2013) een genentest laten doen (pos. voor HLA DQ8 en 2.5)

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet

MirjamH

• Gold Member
    • Ik ben glutenvrij
« Reactie #7 Gepost op: mei 04, 2017, 16:51:37 »
Heb je het al geprobeerd? En, gaat het goed?
Coeliakie geconstateerd mrt. 2007, na 3 maanden zeer ernstige klachten en 14 jaar hele lichte klachten. Dochter Eva (geboren mei 2008) doet mee aan Prevent CD onderzoek. Wel HLA-DQ8, geen coeliakie. Dochter Mirthe (geboren jan. 2011) coeliakie geconstateerd oktober 2012. http://ikbenglutenvrij.nl

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #8 Gepost op: mei 06, 2017, 22:08:07 »
Nee, nog niet getest, wordt vervolgd dus. ;)