Auteur Topic: Bear yoyo's (fruitsnoep)  (gelezen 354 keer)

tine

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
  • Nulglutendieet
Bear yoyo's (fruitsnoep)
« Gepost op: april 05, 2017, 22:28:53 »
Heeft iemand deze beren-jojo's al eens geprobeerd? http://www.bearnibbles.nl/nl/yoyos (ze zijn te koop bij de Jumbo)
Mijn zoon (18) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
Re: Bear yoyo's (fruitsnoep)
« Reactie #1 Gepost op: april 07, 2017, 10:47:25 »
Deze info kreeg ik van de fabrikant, toen ik informeerde naar glutenbesmetting (vanaf 0 ppm):

Beste Tine,
Bedankt voor je mail, helaas moet ik je teleurstellen. De yoyo’s worden met uiterste zorgvuldigheid gemaakt echter kunnen er toch sporen van gluten in zitten. Omdat er in de fabriek ook gluten-producten gemaakt worden.
Ik kan daarom niet garanderen dat het voor uw zoon geen gevaar zal brengen.

Customer Services
BEAR Nibbles
Mijn zoon (18) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

koekie8

• Gold Member
« Reactie #2 Gepost op: april 08, 2017, 08:29:07 »
Hmm. Jammer voor jullie.
Maar qua smaak zijn ze sowieso niet "wauw" vind ik, dus als je toch risico moet nemen met het uitproberen van iets nieuws, zou ik deze hoe dan ook links laten liggen.
Volg hoe ik 15-20 weken per jaar op reis in het buitenland aan gluten- en lactosevrij eten probeer te komen op http://glutenvrijreizen.blogspot.nl.
En deze vul ik met lekkere, gezonde en gemakkelijke recepten: http://primarecepten.webklik.nl

Baloo

• Newbie
  • *
« Reactie #3 Gepost op: april 08, 2017, 22:55:19 »
Onze dochter is er gek op. Volgens mij krijgt ze er geen last van.

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #4 Gepost op: april 13, 2017, 13:29:45 »
Toch nog eens in de pen geklommen. Nu krijg ik een heel andere reactie (gelukkig). Blijkt het in een afgesloten gebied gemaakt te worden, met strenge hygiënische eisen (ik had nu contact met de Engelse firma waar het wordt gemaakt en niet de Nederlandse distributeur):

Hi Tine,
Thanks for bringing this to our attention, I have flagged this with our Dutch bears who have got a little bit confused here.
Our BEAR products are 100% pure fruit with absolutely no added nonsense. Our products therefore contain no dairy, gluten, soya, wheat, egg or legumes whatsoever. As they are made and packed in a completely sealed off area, there is no chance of contamination. Here at BEAR we aim to produce snacks that are as close to being allergen free as possible, so that all our cubs can enjoy them, even those with dietary requirements.
We think it is a wise step that sensible parents like yourself get in touch with the people who actually make the products for reassurance and then make their own decision based on the advice given.
I really hope this helps Tine and if you have any more questions please do give us another growl.
Big BEAR hugs x