Auteur Topic: Ben ik gevoelig voor gluten?  (gelezen 1513 keer)

Yel

• Newbie
  • *
Ben ik gevoelig voor gluten?
« Gepost op: maart 16, 2017, 15:50:40 »
Hallo,

Ik heb een vraagje en ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen! Ik weet even niet meer waar ik het anders zoeken moet haha.

Ik ben al zo'n 5 jaar bezig met allerlei onderzoeken om erachter te komen waar mijn klachten, die voornamelijk bestaan uit ernstige vermoeidheid, vaak ziek, eczeem en buikpijn, vandaan komen. Ik ben inmiddels bij een KNO-arts geweest, een dermatoloog, een allergoloog, ik heb meerdere keren bloed laten prikken voor eventuele vitaminetekorten, allerlei diŽten geprobeerd, ik heb zelfs alternatieve geneeswijzen geprobeerd. Maar helaas is er nog nooit iets gevonden en blijf ik ondertussen maar door kwakkelen. Mijn huisarts weet inmiddels niet meer wat ze met me aanmoet en gooit het nu op stress, terwijl ik zelf heel sterk het gevoel heb dat er iets heel anders aan de hand is. Ik weet van gekte niet meer waar ik het zoeken moet en ik word van het kastje naar de muur gestuurd, maar nu zijn gluten dus aan de beurt. Onderstaand zijn mijn uitslagen van een ontlastingsonderzoek, uitgevoerd door een orthomoleculair arts:

IgA anti-t-Transglutaminase     Normaalwaarde: <= 100 U/l          Mijn uitslag: 55
IgA Antigliadine                        Normaalwaarde: <= 100 U/l          Mijn uitslag: 8

Vervolgens staat er als toelichting bij:
"De concentraties van IgA-anti-t-Transglutaminase en/of IgA-antigliadine is/zijn groter dan 50 U/ml, echter de concentratie secretoir IgA is laag of normaal. Zie aanvullende informatie."

De aanvullende informatie is tot slot: