Auteur Topic: Gv producten uit assortiment bij AH ??  (gelezen 6939 keer)

12cook

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
Re: Gv producten uit assortiment bij AH ??
« Reactie #15 Gepost op: maart 22, 2017, 18:20:57 »
Ik heb geen ingredienten gelezen.

Ik vind t ook erg raar dat ze met melk zich opeens gaan indekken, terwijl producten met (glutenvrij ) tarwezetmeel en tarwevezels wel n glutenvrij logo krijgen.
Dat zou aan de 20 ppm vs 0 kunnen liggen.

Maar waarom zIjn winegums niet glutenvrij? Volgens de ingredienten zitten er geen gluten in. Maar als je kijkt hoe ze gemaakt worden... Men giet de siroop in holtes die in meel geduwd worden. Dus er zitten behoorlijk wat gluten aan de buitenkant.
En dat maakt me dus voorzichtig om op de ingredientenlijst af te gaan.

lilly

• Sr. Member
« Reactie #16 Gepost op: april 05, 2017, 08:44:15 »
Ik werk hier net een appelcakeje weg, zakje ligt nog naast me en er staat geen lactosevrij logo op. Maar bij de ingrediŽnten zie ik niks staan wat ook maar in de verste verte op melk lijkt. Hij was trouwens wel lekker, maar beetje chemisch (al vind ik dat vaak tegenwoordig, sinds ik weet hoe echte vanille smaakt, dus misschien ben ik gewoon een verwend nest).

De zadencrackers waren top! (en zijn qua ingrediŽnten redelijk verantwoord als broodvervanger) Bij de AH waar ik was hadden ze tot mijn grote geluk ook diverse Nairns crackers en koekjes, daar zit ook weinig troep bij, vooral veel haver. En ze hadden ook nog Provena broodmix en Provena havermeel.

Ik vind die zadencrackers ook lekker!

debor@h

• Newbie
  • *
« Reactie #17 Gepost op: juli 26, 2017, 19:37:26 »
Ik weet niet of alle drop/snoepfabrikanten dezelfde methode gebruiken voor gegoten producten, maar toen ik (lang geleden) stage liep bij een bekende dropproducten, werd mais gebruikt om de vormen in te drukken, geen tarwemeel. Is misschien een mailtje naar de producent waard om daar achter te komen.