Auteur Topic: Natuurazijn Lidl De Kruiden Company  (gelezen 504 keer)

tine

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
  • Nulglutendieet
Natuurazijn Lidl De Kruiden Company
« Gepost op: februari 07, 2017, 20:10:14 »
Beste mevrouw,

Allereerst hartelijk dank voor uw bericht.

De oorsprong van natuurazijn kan tarwe, suikerriet of suikerbiet zijn. De oorsprong varieert. 

Het product is zover afgebroken/ontwikkeld tot azijn dat er is nagenoeg geen tarwe meer in te vinden is. Er zitten dus geen stofjes in azijn welke een allergische reactie zou kunnen triggeren.
Het is dan ook zeer onwaarschijnlijk dat u een allergische reactie krijgt van azijn. Een allergische reactie is in de meeste gevallen een trigger op eiwitten/aminozuren van een voedingsmiddel.
In ons product zit dat niet meegenomen.
Wij vertrouwen erop u met deze informatie van dienst te zijn geweest, maar staan voor verdere vragen uiteraard graag tot uw beschikking.

Met vriendelijke groet,

klantenservice De Kruiden Company (Burg Group)

Mijn zoon (18) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

misshilde

• Jr. Member
  • **
  • 0-glutendieet / GAPS
Re: Natuurazijn Lidl De Kruiden Company
« Reactie #1 Gepost op: februari 08, 2017, 11:30:46 »
Bedankt voor de info.

Had jij onlangs niet een veilige natuurazijn gevonden ? (staat me iets v bij?)
Diagnose Coeliakie sinds 2014 (na jarenlang hevige klachten). Nul-glutendieet vanwege extreme gevoeligheid voor (spoortjes) gluten. Op dit moment in de vorm van het GAPS-dieet (darmherstel). Darmherstel verloopt traag ivm zeer vaak (onvoorziene) glutenreacties.

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #2 Gepost op: februari 08, 2017, 12:52:17 »
Dat was deze (dacht ik). ;) Over het algemeen gebruik ik bio citroenen, maar een veilige azijn is ook wel handig.
Mijn zoon (18) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

knoppie

• Sr. Member
« Reactie #3 Gepost op: april 15, 2017, 18:43:23 »
Dat was deze (dacht ik). ;) Over het algemeen gebruik ik bio citroenen, maar een veilige azijn is ook wel handig.

Je zou deze kunnen proberen. heb zelf geen ervaring maar ze hebben geen glutenproducten. Ze hebben ook een soort sojasaus-achtig sausje
https://www.iherb.com/pr/Coconut-Secret-Raw-Coconut-Vinegar-12-7-fl-oz-375-ml/24099
https://www.iherb.com/pr/coconut-secret-the-original-coconut-aminos-soy-free-seasoning-sauce-8-fl-oz-237-ml/24098