Auteur Topic: Twijfels bij bloedonderzoek  (gelezen 1565 keer)

y

• Newbie
  • *
Twijfels bij bloedonderzoek
« Gepost op: januari 24, 2017, 14:49:52 »
Hallo,
Een hele tijd geleden heb ik al op dit forum gepost (http://www.coeliakieforum.nl/index.php?topic=23887.0) maar daarna eigenlijk niet meer omdat ik een negatieve bloedtest had. Mijn klachten zijn nooit weggegaan, en daarom heb ik een week geleden besloten om nu op eigen initiatief toch helemaal glutenvrij te eten. Ook omdat ik dit in de zomer circa 3 weken heb volgehouden en dit heel veel hielp.
Voor de zekerheid had ik nog even mijn bloeduitslag van januari 2014 opgevraagd en die heb ik net opgehaald.

Mijn vraag is: heb ik nou de goede (volledige) test gehad? Want ik zie ook twee dingen staan die niets met coeliakie maar met voedselallergieŽn te maken hebben.

De resultaten op mijn kopie:

IgA
resultaat: 1.61 g/l
referentiewaarden 0.4-4.00

Voedselmengsel Fx5 <010 ku/l referentie waarden <0.35
Voedselmengsel Fx77 sc. <0.10 ku/l referentie <0.35

Anti-tissue transgl. <0.3 U/ml

Misschien kan iemand dit vergelijken met zijn/ haar eigen uittreksel, dat zou erg fijn zijn!
Geen antistoffen tegen gluten, nu bezig met eliminatie-provocatie dieet (januari 2017)

y

• Newbie
  • *
Re: Twijfels bij bloedonderzoek
« Reactie #1 Gepost op: januari 24, 2017, 19:26:31 »
Inmiddels ben ik er al uit dat anti-tissue transgl. hetzelfde is als de IgA Ttg test en die komt me wel bekend voor van het forum en onderzoeken die ik heb gelezen! De Iga Ttg waarde is erg laag dus wijst niet op coeliakie.

Ik denk dat ik toch maar moet accepteren dat ik waarschijnlijk glutensensitief ben, en nooit een duidelijke 'diagnose' zal krijgen voor mijn klachten. In ieder geval voel ik me al iets beter nu ik weer glutenvrij eet. 
Geen antistoffen tegen gluten, nu bezig met eliminatie-provocatie dieet (januari 2017)