Auteur Topic: Voorverstijfseld zetmeel  (gelezen 2285 keer)

Maureen1975

• Newbie
  • *
Voorverstijfseld zetmeel
« Gepost op: januari 20, 2017, 19:55:21 »
Beste allen,

Wellicht is het al eerder aan bod gekomen maar vroeg mij af of voorverstijfseld zetmeel in medicijnen een reactie kan geven. Ik slik al een tijdje Mirtazapine (antidepressiva) van Sandoz en heb nu sinds een week Mirtazapine van het merk Aurobindo. Sindsdien heb ik erge buikpijnen en krampen. De tabletten van Sandoz gebruikte voor de vulling maiszetmeel, Aurobindo gebruikt zoals in de bijsluiter staat voorverstijfseld zetmeel. Verder staat er geen toelichting bij waaruit ik niet kan opmaken over welk zetmeel het gaat. Ik vind het wel erg toevallig dat ik sinds dat ik dat andere merk ben gaan slikken veel last heb van mijn darmen. Het voelt ook alsof ik gluten op heb.

Ik hoop dat iemand hier meer over weet.

Gr. Maureen

tine

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
  • Nulglutendieet
Mijn zoon (19) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

Maureen1975

• Newbie
  • *
Re: Voorverstijfseld zetmeel
« Reactie #2 Gepost op: januari 21, 2017, 21:06:09 »
Dank je voor je antwoord. Er staat in mijn bijsluiter voorverstijfseld zetmeel. Ik heb het al veranderd in mijn voorgaande bericht. Ik ga nu voor een week mijn oude tabletten slikken en dan probeer ik wederom mijn nieuwe medicijnen, als ik dan weer last krijg zal er toch iets moeten inzitten waar ik niet tegen kan en dan zal ik de apotheek vragen om mij de tabletten van Sandoz weer te geven.

lala

• Newbie
  • *
« Reactie #3 Gepost op: juli 09, 2017, 22:57:53 »
Dag,
Mag ik vragen wat het resultaat is van je 'proef' met het innemen van de oude medicatie?

Ik ben erg benieuwd.

tine

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
  • Nulglutendieet
« Reactie #4 Gepost op: juli 09, 2017, 23:04:53 »
Je kunt haar beter een persoonlijk berichtje sturen door op haar naam te klikken en daarna op de tekst 'stuur een pm', ze is al een poos niet meer geweest hier.  ;)
Mijn zoon (19) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.