Auteur Topic: rondreis Denemarken en Noorwegen  (gelezen 3361 keer)

Benmarielle

• Newbie
  • *
rondreis Denemarken en Noorwegen
« Gepost op: januari 12, 2017, 07:22:57 »
Wij zitten er over te denken om in ze zomervakantie een rondreis te maken door Denemarken en Noorwegen. Hebben jullie enig idee of het glutenvrij te doen is? We zullen overnachten in huisjes en dus zelf voor het eten moeten zorgen. Is er in de supermarkt genoeg glutenvrij te krijgen? En hoe zit het met uit eten gaan?

koekie8

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
Re: rondreis Denemarken en Noorwegen
« Reactie #1 Gepost op: januari 12, 2017, 08:20:26 »
Via de zoekfunctie zul je een en ander kunnen vinden. Er zijn al vaker vragen gesteld over deze landen.
Ik ben op n plek in Denemarken geweest. Er was aanbod in de supermarkt. Minder groot dan in Nederland bij de AH, maar genoeg om je spullen te kunnen kopen die je op vakantie nodig hebt :). Eten is in het algemeen een stuk duurder in Denemarken, glutenvrij of niet. Glutenvrij is niet uit verhouding veel duurder, dus dat valt wel weer mee haha.
In Denemarken hebben ze gv broodjes bij McDonalds. Nou ja, toen ik er was, waren de broodjes bij die vestiging op... maar er hing een allergenenkaart op de muur, waardoor ik gemakkelijk kon zien wat ik wl kon bestellen.
Volg hoe ik 15-20 weken per jaar op reis in het buitenland aan gluten- en lactosevrij eten probeer te komen op http://glutenvrijreizen.blogspot.nl. Ik post er geen nieuwe berichten meer.